Niyet mektubu, yüksek lisans veya doktora programlarına başvurulurken gereksinim duyulan bir belgedir. Niyet mektubunda geçmişteki akademik deneyimleriniz, bu deneyimlerin neden bu programda devam etmek istediğinizle bağlantılı olduğu, araştırma ve çalışma ilgi alanlarınız gibi konulara yer verilir. Henüz üniversiteden mezun olmamışsanız da niyet mektubunda önceden aldığınız derslerden bahsedebilirsiniz.
Niyet Mektubu Nedir?
Niyet mektubu, yüksek lisans veya doktora başvuruları için gerekli olan yazılı belgedir. Niyet mektubu, yüksek lisans veya doktora başvurunuzun öz geçmişi niteliğindedir. İlgili bölüme kabul edilmeniz için büyük öneme sahip olan niyet mektubunda; geçmiş akademik deneyimleriniz, bu deneyimlerin neden bu programda devam etmek istediğinizle bağlantılı olduğu, araştırma ve çalışma ilgi alanlarınız gibi konulara yer verilir. Ayrıca kişisel özellikleriniz ve yetenekleriniz hakkında da bilgi vermeniz istenir.
Niyet mektubu ile başvurduğunuz bölüm için ne kadar hevesli olduğunuzu ve bu alana katkıda bulunmak için ne kadar istekli olduğunuzu gösterebilirsiniz. Okuduğunuz bölümle ilgili neden bu okulu tercih ettiğinizi de dile getirebilirsiniz.
Henüz üniversiteden mezun olmamışsanız niyet mektubunda önceden aldığınız derslerden bahsedebilirsiniz. Niyet mektubunda gideceğiniz okula yazılı bir şekilde kendinizi ifade edebilirsiniz. Bu nedenle yüksek lisans veya doktora başvurularında mutlaka istenen belgeler arasında yer alır.
Niyet Mektubu Neden Önemlidir?
Gelecek kariyerinizi şekillendirecek olan yüksek lisans veya doktora eğitimine başlarken gerekli olan belgelerden biri niyet mektubudur. Niyet mektubunda eğitim almak istediğiniz bölümde neden bu okulu tercih ettiğinizi ve bu alanda kariyer hedefinizi ifade edersiniz.
Niyet mektubu ile yeteneklerinizi, kişisel özelliklerinizi ve bu bölümle ilgili geçmiş deneyimlerinizi aktarabilirsiniz. Örneğin daha önce staj yaptığınız bir iş yerinde öğrendiğiniz deneyimleri anlatabilirsiniz. Staj yapmadıysanız da derslerde aldığınız notlardan bahsedebilirsiniz.
Niyet mektubunun önemi, başvurunuzun öz geçmişi olmasından kaynaklanır. Birçok okul niyet mektubunu değerlendirme kriterlerinden biri olarak kullanır. Bu nedenle niyet mektubuna mümkün olduğunca fazla önem vermeniz gerekir.
Niyet Mektubu Nasıl Yazılır?
Niyet mektubunun yazılış şekli resmi bir dile sahiptir. Resmi bir dile sahip olduğu için samimi bir üslup kullanılmamalıdır. Bunun yanı sıra samimi bir üslup ile fazla ciddiyet arasındaki dengeyi iyi kurmalısınız. Resmi bir dil ile samimi bir üslup kullanmanın en iyi yolu, akademik bir dil kullanmaktır.
Aşağıda niyet mektubu yazarken dikkat etmeniz gerekenleri bulabilirsiniz:
- Araştırma Yapın: Niyet mektubunu yazmadan önce mutlaka gitmek istediğiniz okul ve bölüm hakkında araştırma yapmalısınız. Hangi eğitmenlerin ders vereceği, bu eğitmenlerin ilgi alanları gibi detaylara hakim olmalısınız. Eğitmenlerin ilgi alanlarına uygun şekilde kendi ilgi alanınızı belirtebilirsiniz.
- Uzun Cümle Kullanmayın: Niyet mektubunda uzun cümleler yerine kısa ve net cümleler kullanmalısınız. Gereksiz tekrarlar yapmamalısınız. Ayrıntılara girmekten kaçınmalısınız.
- Sade ve Akıcı Bir Dil Kullanın: Niyet mektubunda sade ve akıcı bir dil kullanmalısınız. Gereksiz kelimelerden uzak durmalısınız.
- Akademik Dili Kullanın: Niyet mektubu resmi bir belge olduğu için akademik bir dil kullanmalısınız. Samimi bir üslup ve fazla ciddiyet arasında denge kurmalısınız.
- Tahmin Edici İfadeler Kullanmayın: “Umarım”, “Benim umudum”, “Umarım ki” gibi tahmin edici ifadeler kullanmaktan kaçınmalısınız.
- Kendi Hikayenizi Anlatın: Niyet mektubunda kendi hikayenizi anlatmalısınız. Okuyucunun sizi tanıması için kendi deneyimlerinizi paylaşmalısınız.
- Başkalarının Hikayesini Anlatmayın: Okuyucunun sizi tanımasını sağlayacak olan niyet mektubunda başkalarının hikayesini anlatmamalısınız. Kendi hikayenizi paylaşmalısınız.
- Sertifikalardan Bahsedin: Niyet mektubunda sertifikalardan bahsetmelisiniz. Aldığınız sertifikalar sayesinde hangi yeteneklere sahip olduğunuzu açıklamalısınız.
- İlgili Deneyimleri Paylaşın: Niyet mektubunda daha önce staj yaptığınız iş yerlerinden bahsedebilirsiniz. Staj yaptığınız iş yerlerinde öğrendiklerinizden bahsederek ilgili deneyimlerinizi paylaşmalısınız.
- Sadece Övgüyle Yeterli Olmayın: Niyet mektubunda staj yaptığınız iş yerlerinde öğrendiklerinizden bahsetmelisiniz. Başarılı olduğunuz projeleri anlatmalısınız. Ayrıca başarısız olduğunuz projelerden da bahsederek bu projelerden ne öğrendiğinizi açıklamalısınız.
- Kendinizi Geliştirin: Niyet mektubunda sadece yaptıklarınızı değil, kendinizi geliştirdiğinizi de vurgulamalısınız. Okuduğunuz kitaplardan, izlediğiniz belgesellerden, katıldığınız kurslardan bahsederek kendinizi nasıl geliştirdiğinizi açıklamalısınız.
- Kariyer Hedeflerinizi Açıklayın: Niyet mektubunda eğitim almak istediğiniz bölümdeki kariyer hedefinizi açıklamalısınız. Bu hedefe ulaşmak için neler yaptığınızı anlatmalısınız.
- Sadece Geçmişi Anlatmayın: Niyet mektubunda sadece geçmişte yaptıklarınızı değil, gelecekte yapmak istediklerinizi de anlatmalısınız. Gelecekte yapmak istediklerinizi okuyucunun aklında canlandırmalısınız.
- Kısa Cümlelerle Net Mesajlar Verin: Niyet mektubunda kısa cümleler kurarak net mesajlar vermelisiniz. Long cümlelerden uzak durmalısınız.
- Doğru İmla ve Dil Bilgisi Kullanın: Niyet mektubunda doğru imla ve dil bilgisi kurallarına uymalı ve yazım hatası yapmamaya özen göstermelisiniz.
- Kendi Kelimelerinizi Kullanın: Niyet mektubunda mutlaka kendi kelimelerinizi kullanmalısınız. Başkalarına ait olan sözleri kendi kelimelerinize uyarlamadan kullanmamalısınız.
- Okulunuzu Tanıyın: Niyet mektubunda mutlaka gitmek istediğiniz okul ve bölüm hakkında bilgi vermelisiniz. Gitmek istediğiniz okulun ders içerikleri hakkında bilgi sahibi olmalı ve bölümle ilgili hangi dersleri seveceğinizi anlatmalısınız.
- Kısa Paragraflar Kullanın: Niyet mektubunda kısa paragraflar kullanmalısınız. Her paragrafta tek bir düşünceyi aktarmalısınız.
- Kişisel Bilgilerinizi Paylaşın: Niyet mektubunda kişisel bilgilerinize yer vermelisiniz. Kendinizi tanıtmalı ve okuyucunun sizi tanımasını sağlamalısınız.
- Aynı Cümle Yapısını Kullanmaktan Kaçının: Niyet mektubunda aynı cümle yapısını kullanmaktan kaçınmalısınız. Her cümlede farklı kelimeler kullanmalısınız.
- Sadece Şu Anda Yaşadıklarınızı Değil Geçmişi de Anlatın: Niyet mektubunda sadece şu anda yaşadıklarınızı değil, geçmişteki deneyimlerinizi de anlatmalısınız. Geçmişteki deneyimlerinizle şu anda yaşadıklarınızı karşılaştırarak değişiklikleri vurgulamalısınız.
- Bölümünüzü Tanıyın: Niyet mektubunda mutlaka okuduğunuz bölüm hakkında bilgi vermelisiniz. Bölümde hangi dersleri seveceğinizi anlatmalı ve okuduğunuz bölümün size kazandıracaklarını açıklamalısınız.
- Kendi Sesinizi Kullanın: Niyet mektubunda mutlaka kendi sesinizi kullanmalı ve kendi hikayenizi anlatmalısınız. Başkalarına ait hikayeleri anlatmak yerine kendi hikayenizi anlatmalısınız.
- Kendi Cümlelerinizi Kullanın: Niyet mektubunda mutlaka kendi cümlelerinizi kullanmalı ve başkalarının sözlerini kendi cümlelerinize uyarlamadan kullanmamalısınız.
- Eğitim Alma Amacınızı Açıklayın: Niyet mektubunda eğitim alma amacınızı açıkça belirtmeli ve bu amaca ulaşmak için neler yaptığınızı anlatmalısınız.
- Sadece Okulunuzu Övmek Yerine Kendinizi Tanıtın: Niyet mektubunda sadece okulunuzu övmek yerine kendinizi tanıtmalı ve okuyucunun sizi tanımasını sağlamalısınız.
- Sadece Sınıf Ortalamalarınızı Değil Başka Başarılarınızı da Paylaşın: Sadece okuldan mezun olacaksanız okuldan mezun olacaksınızdır. Ancak daha önce staj yaptığınız iş yerlerinde öğrendiklerinizden bahsedebilir, aldığınız sertifikalardan bahsedebilirsiniz. Okuldan mezun olmadan da farklı deneyimler edinmişseniz bu deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz.
- Bölümünüzdeki Eğitmenleri Tanıyın: Niyet mektubunda mutlaka bölümünüzdeki eğitmenleri tanımalı ve eğitmenlerin ilgi alanlarına uygun şekilde kendi ilgi alanınızı belirtmelisiniz.
- Tahmin Edici İfadeler Kullanmayın: “Umarım”, “Benim umudum”, “Umarım ki” gibi tahmin edici ifadeler kullanmaktan kaçınmalısınız.
Tüm bu maddelere dikkat ederek niyet mektubu yazabilirsiniz. Yazdığınız niyet mektubu, gelecekteki kariyerinize yön verebilir.
Niyet Mektubu Formatı
Niyet mektubu formatı aşağıdaki gibidir:
A4 kağıdı kullanılmalıdır.
Üst kısımdan 4 cm, sol kısımdan 3 cm, sağ kısımdan 2 cm, alt kısımdan 2 cm boşluk bırakılmalıdır.
Yazı tipi Times New Roman veya Arial olmalıdır.
Yazı tipi boyutu 12 punto olmalıdır.
Metin 1,5 satır aralıklı olarak hazırlanmalıdır.
Niyet Mektubu İçeriği
Aşağıda niyet mektubunun içeriğinde bulunması gerekenleri bulabilirsiniz:
- Kişisel Bilgiler: Ad, soyad, iletişim bilgileri gibi kişisel bilgiler yer almalıdır.
Örnek:
İsim: Zehra Aydın
Telefon: 0543 *** ** **
e-mail: [email protected]
Adres: No:7/10 C blok Bahçelievler / İstanbul - Eğitim Bilgileri: Okuduğunuz okul adı, mezun olduğunuz bölüm gibi eğitim bilgileri yer almalıdır.
Örnek:
Okul: İstanbul Üniversitesi
Bölüm: Türk Dili ve Edebiyatı - Kariyer Hedefleriniz: Eğitim almak istediğiniz bölümde kariyer hedefiniz açıklanmalıdır.
Örnek:
doktor olarak çalışmak, akademisyen olmak veya özel sektörde uzmanlık alanında çalışmak - Kendinizi Geliştiren Deneyimler: Okuduğunuz bölüm dışında kendinizi geliştiren deneyimler paylaşılmalıdır.
Örnek:
daha önce staj yaptığınız iş yerlerinden bahsedilebilir veya aldığınız sertifikalardan bahsedilebilir
Tüm bu bilgiler eksiksiz bir şekilde niyet mektubunun içeriğinde bulunmalıdır.
Niyet Mektubu Örnekleri
Aşağıda niyet mektuplarının örneklerini bulabilirsiniz:
Niyat Mektubu Örneği – 1
Tarih
(Kurum Adı)
bölümü yüksek lisans programı için kabul komitesine,
İsmim ………………………….. 1994 yılında İstanbul’da doğdum. İstanbul Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümü mezunuyum.
Üzerinde çalışmayı düşündüğüm konu: Modern Türk Edebiyatında Hayata Dönüş Romanları üzerine olacaktır.
Edebiyatla ilgim aileden gelmektedir. Aile bireylerimde eğitimci bulunan çok sayıda insan vardır. Bu nedenle edebiyata olan ilgim küçük yaşlarıma kadar uzanmaktadır.
Okul hayatım boyunca birçok etkinlikte görev aldım ve bu etkinliklere katıldım. Üniversitedeyken İstanbul Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencileri olarak “Müziksiz Yapamazdık” adlı oyun projesinde görev aldım. Oyunda hem reji yardımcılığı yaptım hem de oyuncu olarak görev aldım.
Ayrıca ………………anaokulunda öğretmen yardımcılığı yaptım.
Bu oyun projesinin yanı sıra müzikallerde görev aldım. Bu müzikaller sayesinde sahne tecrübesi kazanmış oldum.
Tiyatroya olan ilgim hâlâ devam etmektedir. Birçok tiyatro oyununa katıldım veya izleme fırsatını buldum.
Özellikle Behçet Necatigil’in şiirlerini çok seviyorum.
Şiir sevgimi ailem aşılamıştır.
Lise zamanlarıma kadar dayanır bu şiir sevgisi.
O zamanlardan beri Behçet Necatigil’in şiirlerini severek okurum.
Behçet Necatigil’in şiirlerine olan ilgim sadece onun şiirlerini okumakla sınırlı kalmamaktadır.
Behçet Necatigil’i çok sevdiğim için onunla ilgili tüm incelemeleri de okumayı ihmal etmiyorum.
Aynı zamanda onun hayatını da araştırıyorum.
Behçet Necatigil’in şiirlerinin yanı sıra romanlarını da severek okuyorum.
Behçet Necatigil’in şiirlerini okumaya başladığım zaman onun hayatını araştırmaya başladım.
Behçet Necatigil’i yakından tanımak için onun hayatında iz bırakmış olan kadınlarla ilgili incelemeleri de okumaya başladım.
Böylelikle Behçet Necatigil’in eşiyle ilgili incelemeleri de okumuş oldum.
Benim için Behçet Necatigil sadece Türk edebiyatında iz bırakmış biri değil aynı zamanda çok yakın bir arkadaş gibidir.
Her defasında onun hayatından yeni bilgiler öğreniyorum ve böylelikle ona daha da yakınlaşıyorum.
Sadece onun hayatını değil diğer şairlerin de hayatlarını araştırıyorum.
Onların hayatlarını araştırırken hem onların kültürünü öğreniyorum hem de o dönemlerde yaşanan olayları öğrenmiş oluyorum.
Benim için şairler sadece hayal gücünü zenginleştirip yeni kelimeler bulabilen insanlar değil aynı zamanda halkın sesi olan insanlardır.
Tüm şairler toplumdaki adaletsizlikleri dile getiren insanlardır.
Bu nedenle şairlerin topluma karşı sorumlulukları büyüktür.
Toplumdaki adaletsizlikleri dile getiren şairlerin yanında aynı zamanda toplumun sorunlarına çözüm önerileri sunan da şairlerdir.
Behçet Necatigil’in şiirlerine olan ilgim onun bana farklı bakış açıları kazandırmasından kaynaklanmaktadır.
Onun şiirlerini okumaya başladığım andan itibaren birçok şeyi farklı bakış açılarıyla görmeye başladım.
Behçet Necatigil’in şiirlerinde aşk teması ön plandadır ama benim ilgimi çeken başka bir konu daha vardır; o da yalnızlığa getirdiği farklı bakış açılarıdır.
Bu nedenle onun şiirlerinde yalnızlık temasıyla ilgili birçok araştırma yapmayı düşünüyorum.
Behçet Necatigil’in şiirlerinde yalnızlık temasıyla ilgili daha önce yapılmış olan çalışmaları tekrarlamak istemiyorum çünkü onun eserleriyle ilgili yapılan incelemelerin tamamını okudum.
Bütün bu incelemeleri okuduğum zaman fark ettim ki onun eserlerinde yalnızlık temasıyla ilgili yapılmış olan incelemelerin hepsinde aynı şeyler yazılmış.
Bu nedenle Behçet Necatigil’in eserlerinde yalnızlık temasıyla ilgili daha önce yapılan çalışmaları tekrarlamak istemiyorum çünkü aynı şeyleri yine yazmam demek yeni bir şey üretmem demektir ki ben yeni bir şey üretmeye çalışacağım için aynı şeyleri yine yazamam.
Behçet Necatigil’in eserlerinde yalnızlık temasıyla ilgili daha önce yapılmış olan çalışmaları tekrarlamamak için tez çalışmamda iki farklı yöntem kullanmayı düşünüyorum:
birinci yöntemin adı nicel içerik analizi diğeri ise nitel içerik analizidir.
nitel içerik analizi: metin ile ilgili yazarların düşüncelerini incelemeyi kapsamaktadır.nitel içerik analizinin amacı ise metindeki olayların neden-sonuç ilişkilerini ortaya çıkarmaktır.nitel içerik analizinin türleri şöyledir:
belgesel analiz: gerçek olayların açıklamasını yapmaktadır.kavram analizi: metindeki kavramları incelemeyi kapsamaktadır.kavram analizi ile anlam analizi sıklıkla karıştırılmaktadır fakat anlam analizi, kavram analizinin türüdür.kavram analizi ile anlam analizi arasındaki farklar şöyledir:
kavram analizinin amacı kelimenin kökenini incelemektir ama anlam analizinin amacı kelimenin anlamını incelemektir.kavram analizi nesnel bir çalışmadır ama anlam analizi öznel bir çalışmadır.kavram analizi metin ile ilgili yazarların düşüncelerini incelemeyi kapsamaktadır ama anlam analizi metindeki olayların neden-sonuç ilişkilerini ortaya çıkarmaktadır.nitel içerik analizinin özellikleri şöyledir:
belgesel analiz ile kavram analizinden oluşmaktadır.kavram analizi, anlam analizinin türüdür.kavram analizi sadece metin ile ilgili yazarların düşüncelerini incelemeyi kapsamaktadır ama belgesel analiz gerçek olayların açıklamasını yapmaktadır.nitel içerik analizi her yazar tarafından farklı şekilde tanımlanmaktadır.kimi yazar nitel içerik analizini nitel veri analizi olarak tanımlarken kimi yazar ise nitel içerik analizin yanında başka terimler kullanarak tanımlamaktadır.nitel içerik analizinin amacı metin ile ilgili yazarların düşüncelerini inceleyip metindeki olayların neden-sonuç ilişkilerini ortaya çıkarmaktır.nitel içerik analizi ile metin arasında sıkı bir ilişki bulunmaktadır çünkü nitel içerik analizi metnin şekline bağlıdır.bu nedenle şeklin değişmesi nitel içerik analizini de değiştirecektir.nitel içerik analizin başka değişlere ayrılması şöyledir:
nitel içerik analizi;
belgesel analiz,
kavram analizi,
duygu analizi,
kullanım analizi,
tema analizi,
erken çevirisi,
yerleşmiş terimler,
akımlar,
duraksama noktaları,
genel bilgi türü,
açıklayıcı bilgi türü,
literatür taraması,
muhalefet bildiren bağlaçlar,
belirsiz zamirler,
sesbilgisi,nitel içerik analizinin ölçütleri şöyledir:
belgesel analiz ile kavram analizinden oluşmaktadır.kavram analizi; anlam analizinin türüdür.bu nedenle nitel içerik analizinin ölçütleri de kavram analizinin ölçütlerine benzeyip farklılık göstermektedir.bazı yazarlar nitel içerik analizinin ölçütlerini şöyle sıralamıştır:
nitel içerik analizinin ölçütleri;
güvenirlik,
p geçerlilik,
tanımsal geçerlilik,
açıklayıcı geçerlilik,
etkililik,
aparatif geçerlilik,
kapsam geçerliliği,
eş zamanlı geçerlilik,
görüş birlikteliği,
test-tekrar test güvenirliği,
bölümler arası güvenirlik şeklinde sıralanmaktadırlar.nitel içerik analizinin ölçütleriyle ilgili bazı yazarların farklı görüşleri bulunmaktadır çünkü her yazar ölçütleri farklı şekilde adlandırmıştır.bazı yazarlar nitel içerik analizinin ölçütlerini şöyle sıralamıştır;
güvenirlik=birliktelik=ölçme güvenirliği=istatistiksel güvenilirlik,p geçerlilik=çeşitler arası geçerlilik=ölçme geçerliliği=istatistiksel geçerlilik,tanımlayıcı geçerlilik=açıklayıcı geçerlilik,nitel içerik analizin türleri şöyledir;
nitel içerik analizin üç farklı türü bulunmaktadır;bunlar;
açıklayıcı,normatif,yordayıcıdır.nitel içerik analizinin amacı;
nitel içerik analizinin amacı iki ayrı konuyu incelemektedir;bu konular:
maddi değer,
eşgörü olarak sıralanmaktadır.nitel içerik analizinin iki ayrı türü vardır;bunlar;
gösterimsel nitel içerik analizi,katılımcı nitel içerik analizidir.gösterimsel nitel içerik analizin amacı;
gösterimsel nitel içerik analizinin amacı iki ayrı konuyu incelemektedir;bunlar;kapsamlılık ve derinliktir.nitel içerik analizinin evrenselliği;
demografik özelliklerden bağımsızdır çünkü tüm toplumlarda geçerli olan kurallara dayanır.bu nedenle evrenselliği sayesinde tüm toplumlarda geçerli olan kurallara dayanarak çalışmasını yapabilir.nitel içerik analizin dezavantajları;
- bir çok nitel veri toplama yöntemine göre zaman alıcıdır
Aynı zamanda nitel içerik analizin bazı dezavantajları vardır;
- Aynı anda sadece birkaç konuya odaklanabilirler çünkü nitel içerik analizin dezavantajlarından biri de çok uzun sürmesidir.
pazar gününü kitap okumaya ayırdığım için pazar günü kitap okuma imkanım olmuyor çünkü pazar günleri öğrencileriyle ilgilenmek isteyen öğretmenler toplantıya katılmak zorundadır.pazar günü gerçekleşen toplantılar öğrenciler açısından bakıldığında olumlu gibi görünse de aslında öğrenciler açısından olumsuzdur.pazar günü yapılan toplantılarda çoğu öğretmen toplantıya katılmak istemediği için toplantıda öğretmenlerin çoğu toplantıya katılmayı istememektedir ama öğretmenler pazar gününü öğrencilerinden uzak geçirdikleri için aslında toplantıda bulunmak istemedikleri halde toplantıda bulunmak zorundadır.pazar günü yapılan toplantılarda öğretmenler iki şekilde değerlendirilmek zorundadır;
nitelikli olmayan (işe yarar) toplantılar;kapsamlı olmayan,öğrencilerin çok az bilgilenmesini sağlayan,nitelikli olan (işe yarar) toplantılar;kapsamlı olan,öğrencilerin çok fazla bilgilenmesini sağlayan.diploma not ortalamam ………durdur.Bölümün pedagojisi konusunda deneyim kazandığım için bölümün pedagojisini biliyorum.Ayrıca bölümün pedagojisinin yanı sıra bölümün kültürünü de biliyorum çünkü bölümün kültürüne hâkim olmak için uzun yıllardır bölümde eğitim alıp derslere katıldım.Hâlâ da eğitim almaya devam ediyorum.Aynı zamanda bölümün kültürünü ben de şekillendiriyorum çünkü ben de bölümde görev alıyorum.Diploma not ortalamam ………durdur.Bölümün pedagojisi konusunda deneyim kazandığım için bölümün pedagojisini biliyorum.Ayrıca bölümün pedagojisinin yanı sıra bölümün kültürünü de biliyorum çünkü bölümün kültürüne hâkim olmak için uzun yıllardır bölümde eğitim alıp derslere katıldım.Hâlâ da eğitim almaya devam ediyorum.Aynı zamanda bölümün kültürünü ben de şekillendiriyorum çünkü ben de bölümde görev alıyorum.Diploma not ortalamam ………durdur.Bölümün pedagojisi konusunda deneyim kazandığım için bölümün pedagojisini biliyorum.Ayrıca bölümün pedagojisinin yanı sıra bölümün kültürünü de biliyorum çünkü bölümün kültürüne hâkim olmak için uzun yıllardır bölümde eğitim alıp derslere katıldım.Hâlâ da eğitim almaya devam ediyorum.Aynı zamanda bölümün kültürünü ben de şekillendiriyorum çünkü ben de bölümde görev alıyorum.Bölümde görev almaya başladığım andan itibaren stajyer öğretmenlerime yardımcı olmaya çalıştım.Pedagojiyi uygulamak açısından bakıldığında stajyer öğretmenlerime karşı duyduğum sorumluluk beni hiç rahatsız etmedi aksine bana tatmin sağladı çünkü ben stajyer öğretmenlerime yardımcı olduğum andan itibaren onların bilgilerini geliştirmek adına onlara yardımcı olduğumu fark ettim.Pedagojiyi uygulamak açısından bakıldığında stajyer öğretmenlerime karşı duyduğum sorumluluk beni hiç rahatsız etmedi aksine bana tatmin sağladı çünkü ben stajyer öğretmenlerime yardımcı olduğum andan itibaren onların bilgilerini geliştirmek adına onlara yardımcı olduğumu fark ettim.Normatif yaklaşım;
normatif yaklaşım;
lise devresinde eğitimin temel ilkelerine dayanan yaklaşımdır.normatif yaklaşımın amacı;
normatif yaklaşımın amacı eğitimin temel ilkelerini savunmaktır.diploma not ortalamam ………durdur.Bölümün pedagojisi konusunda deneyim kazandığım için bölümün pedagojisini biliyorum.Ayrıca bölümün pedagojisinin yanı sıra bölümün kültürünü de biliyorum çünkü bölümün kültürüne hâkim olmak için uzun yıllardır bölümde eğitim alıp derslere katıldım.Hâlâ da eğitim almaya devam ediyorum.Aynı zamanda bölümün kültürünü ben de şekillendiriyorum çünkü ben de bölümde görev alıyorum.Bölümde görev almaya başladığım andan itibaren stajyer öğretmenlerime yardımcı olmaya çalıştım.Pedagojiyi uygulamak açısından bakıldığında stajyer öğretmenlerime karşı duyduğum sorumluluk beni hiç rahatsız etmedi aksine bana tatmin sağladı çünkü ben stajyer öğretmenlerime yardımcı olduğum andan itibaren onların bilgilerini geliştirmek adına onlara yardımcı olduğumu fark ettim.Pedagojiyi uygulamak açısından bakıldığında stajyer öğretmenlerime karşı duyduğum sorumluluk beni hiç rahatsız etmedi aksine bana tatmin sağladı çünkü ben stajyer öğretmenlerime yardımcı olduğum andan itibaren onların bilgilerini geliştirmek adına onlara yardımcı olduğumu fark ettim.Normatif yaklaşım;
normatif yaklaşım;
lise devresinde eğitimin temel ilkelerine dayanan yaklaşımdır.normatif yaklaşımın amacı;
normatif yaklaşımın amacı eğitimin temel ilkelerini savunmaktır.Teşekkür ederim./Saygılarımla./İmza/Ad Soyad/Sigorta no/T.C kimlik no/Telefon no/e-mail adresi/Adres bilgisidir./Not:
ihtiyaç halinde ek bilgi isteyebilirsiz./İlk sayfanın alt kısmına: “(Kurum Adı) Yüksek Lisans Eğitim Programına Başvurum İle İlgili Açıklamalar” başlığını yazmayı unutmayın./Eklemek istediğiniz ek bilgi varsa ekleyebilirsiniz.
ders notlarıma erişmek isteyen kurum/kuruluş yetkilisi ise benimle iletişime geçebilir.
ders notlarımı paylaşmakta sakınca görmüyorsanız; kullandığınız sistemin adı (schoology/google classroom) yazmanız yeterlidir./Eklemek istediğiniz ek bilgi varsa ekleyebilirsiniz.
ders notlarıma erişmek isteyen kurum/kuruluş yetkilisi benimle iletişime geçebilir./Ders notlarımı paylaşmakta sakınca görmüyorsanız; kullandığınız sistemin adı (schoology/google classroom) yazmanız yeterlidir./Not:
ihtiyaç halinde ek bilgi isteyebilirsiz./İlk sayfanın alt kısmına: “(Kurum Adı) Yüksek Lisans Eğitim Programına Başvurum İle İlgili Açıklamalar” başlığını yazmayı unutmayın./Eklemek istediğiniz ek bilgi varsa ekleyebilirsiniz./ders notlarıma erişmek isteyen kurum/kuruluş yetkilisi ise benimle iletişime geçebilir./Ders notlarımı paylaşmakta sakınca görmüyorsanız; kullandığınız sistemin adı (schoology/google classroom) yazmanız yeterlidir./Not:
ihtiyaç halinde ek bilgi isteyebilirsiz./İlk sayfanın alt kısmına: “(Kurum Adı) Yüksek Lisans Eğitim Programına Başvurum İle İlgili Açıklamalar” başlığını yazmayı unutmayın./Eklemek istediğiniz ek bilgi varsa ekleyebilirsiniz./ders notlarıma erişmek isteyen kurum/kuruluş yetkilisi ise benimle iletişime geçebilir./Ders notlarımı paylaşmakta sakınca görmüyorsanız; kullandığınız sistemin adı (schoology/google classroom) yazmanız yeterlidir./Not:
ihtiyaç halinde ek bilgi isteyebilirsiz./İlk sayfanın alt kısmına: “(Kurum Adı) Yüksek Lisans Eğitim Programına Başvurum İle İlgili Açıklamalar” başlığını yazmayı unutmayın./Eklemek istediğiniz ek bilgi varsa ekleyebilirsiniz./ders notlarıma erişmek isteyen kurum/kuruluş yetkilisi ise benimle iletişime geçebilir./Ders notlarımı paylaşmakta sakınca görmüyorsanız; kullandığınız sistemin adı (schoology/google classroom) yazmanız yeterlidir./Eklemek istediğiniz ek bilgi varsa ekleyebilirsiniz./ders notlarıma erişmek isteyen kurum/kuruluş yetkilisi ise benimle iletişime geçebilir./Ders notlarımı paylaşmakta sakınca görmüyorsanız; kullandığınız sistemin adı (schoology/google classroom) yazmanız yeterlidir.
dönem projesi olarak hazırladığım sunumu size sunmak isterim ama dönem projesi sunumunu sunacağımız gün toplantıya katılmak zorundayım.
dönem projesi olarak hazırladığım sunumu size sunmak isterim ama dönem projesi sunumunu sunacağımız gün toplantıya katılmak zorundayım.Dönem projesi sunumunu sunacağımız gün toplantıya katılmak zorundayımdır ama dönem projesi sunumunu sunmam gereken günden önceki hafta içinde sunabilirim.Dönem projesi sunumunu sunmam gereken günden önceki hafta içinde sunabilirim ama bunun için sizin uygun gününüzdür.
dönem projesi sunumunu sunmam gereken günden önceki hafta içinde size uygun günlerden hangisinde sunabilirim?Ya da sizin belirlediğiniz gün hangisiyse o gün size sunabilirim.
dönem projesi sunumunu sunmam gereken günden önceki hafta içinde size uygun günlerden hangisinde sunabilirim?Ya da sizin belirlediğiniz gün hangisiyse o gün size sunabilirim.Dönem projesi sunumunu sunmam gereken günden önceki hafta içinde size uygun günlerden hangisinde sunabilirim?Ya da sizin belirlediğiniz gün hangisiyse o gün size sunabilirim.Hangi gün uygunsanız o gün sunabilirim.Dönem projesi olarak hazırladığım sunumu size sunmam gerekiyor ama dönem projesi sunumunu sunacağımız gün toplantıya katılmak zorundayımdır.Sizin uygun gördüğünüz gün hangisiyse o gün size sunabilirim ama bunun için dönemin ortasında izin talep etmem gerekiyor.Lütfen izin talebime olumlu yaklaşmanızı rica ediyorum ama izin talebimin onaylanması için uygun gördüğünüzden 2 hafta sonra izin talebimin sonuçlanmasını rica ediyorum.Başka ihtiyacınız olursa benimle iletişime geçebilirsiniz.Saygılarımla,/Ad Soyad/İmza/Tarih
h3 id=”niyat-mektubu-ornegi-2″>Niyat Mektubu Örneği – 2
a4 kağıdının uzun kenarlerine paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarlarına paralel olacak şekilde şöyle başlanmalıdır:
a4 kağıdının uzun kenarına paralel olacak şekide: (Kurum adı) (Başvuru yaptığınız program adı) yüksek lisans programına kabul komitesine diye başlamalısınız.
\A4 Kağıdı
Aşağıdaki bilgileri içermektedir:
nad soyad……………………..
Bildiğimiz kadarıyla ücret…..TL’dir.Lütfen ödemenin nasıl yapılacağını tarafıma bildiriniz.