MEB Çerçeve Planı 2023-2024

Çerçeve Plan ve Eğitim Programları Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında, İlkokulda ve Ortaokulda Özgün Eğitim Programı Uygulanan Sınıflarda ve Özel Eğitim Sınıflarında Uygulanacak Eğitim Programlarına Yönelik Çerçeve Planlar ve Örnek Planlamalar

Özel Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan “Çerçeve Plan ve Eğitim Programları” kitapçığında yer alan eğitim programları, okullarda uygulanabilecek eğitim programlarının çerçevesini ve örneklerini içermektedir. Eğitim programlarının genel amacı, her bir öğrencinin bireysel farklılıkları, gelişim özellikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda, bir üst öğrenime veya hayata hazırlayacak şekilde en üst düzeyde eğitim-öğretim alabilmesini sağlamaktır.

Bu amaç doğrultusunda eğitim programlarının aşağıdaki özelliklere sahip olması beklenmektedir:

  • Bireyselleştirilmiş: Her bir öğrencinin bireysel farklılıkları, gelişim özellikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanmış bireyselleştirilmiş eğitim programı ile desteklenmesi gerekmektedir.
  • Gelişimsel: Eğitim programının, öğrencilerin gelişimsel özelliklerine uygun ve onları bir sonraki gelişim basamağına taşıyacak şekilde tasarlanması önemlidir.
  • Kapsayıcı: Tüm öğrencilerin eğitimden yararlanabilmesi için eğitim programının her bir öğrencinin ihtiyaçlarına uygun olarak düzenlenmesi gerekmektedir.
  • İşlevsel: Eğitim programının, öğrencilerin günlük yaşamda kullanabilecekleri becerileri kazandıracak şekilde hazırlanması önemlidir.
  • Etkin: Eğitim programının, öğrencilerin öğrenme süreçlerini en üst düzeyde destekleyecek şekilde tasarlanması gerekmektedir.
  • Esnek: Eğitim programının, her bir öğrencinin ihtiyaçlarına göre değiştirilebilecek ve uyarlanabilecek şekilde tasarlanması önemlidir.
  • Kültürel Uyumluluk: Eğitim programının, öğrencilerin kültürel geçmişlerine uygun ve onların değerlerini yansıtan şekilde hazırlanması önemlidir.
  • Geri Bildirim Alabilirlik: Eğitim programından elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve geri bildirim alınması önemlidir. Bu geri bildirimler, eğitim programının sürekli olarak geliştirilmesine katkıda bulunur.

Tüm bu özellikler, eğitim programlarının amacına ulaşabilmesi ve her bir öğrencinin en üst düzeyde eğitim-öğretim alabilmesi için önemlidir. Bu bağlamda, “Çerçeve Plan ve Eğitim Programları” kitapçığı, eğitim alanında çalışan tüm paydaşlara rehberlik edecek nitelikte hazırlanmıştır. Kitapçığın içeriği, Özel Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan materyallerin yanı sıra farklı kaynaklardan derlenen bilgilerle zenginleştirilmiştir.

MEB’in Çerçeve Planı ile ilgili olarak yayınladığı duyuru aşağıdadır;

T.C. İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA

EĞİTİM FAKÜLTESİ

ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

ÖZEL EĞİTİM SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALI

ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İLE ORTAKLAŞA PROJE YÜRÜTÜLEN GÜNCEL ARAŞTIRMALAR VE YAYINLAR


A) ÇERÇEVE PLANLARI VE EĞİTİM PROGRAMLARI İLE İLGİLİ YAYINLAR

A.1.) 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılına Yönelik Çerçeve Planlar:

Özellikle özel eğitim sınıflarındaki öğretmenlerin büyük bir merakla beklediği “2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılına Yönelik Özel Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü Çerçeve Planları” yayınlandı.

MEB’in duyurusuna göre;

  • Okul Öncesi Çerçeve Planı: 28.08.2023 tarihli ve 2023/97 sayılı karar ile yayınlanmıştır.
  • Öğrenme Güçlüğü Çerçeve Planı: 29.08.2023 tarihli ve 2023/98 sayılı karar ile yayınlanmıştır.
  • Duygu Durumu Bozukluğu Çerçeve Planı: 29.08.2023 tarihli ve 2023/99 sayılı karar ile yayınlanmıştır.
  • Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu Çerçeve Planı: 30.08.2023 tarihli ve 2023/100 sayılı karar ile yayınlanmıştır.
  • Otizm Spektrum Bozukluğu Çerçeve Planı: 30.08.2023 tarihli ve 2023/101 sayılı karar ile yayınlanmıştır.
  • Bilişsel Gelişim Geriliği Çerçeve Planı: 31.08.2023 tarihli ve 2023/102 sayılı karar ile yayınlanmıştır.
  • Sık Yaşanan Sorunlar Çerçeve Planı: 01.09.2023 tarihli ve 2023/103 sayılı karar ile yayınlanmıştır.
  • Zihinsel Engelli Çerçeve Planı: 01.09.2023 tarihli ve 2023/104 sayılı karar ile yayınlanmıştır.
  • Duyusal Engelli Çerçeve Planı: 02.09.2023 tarihli ve 2023/105 sayılı karar ile yayınlanmıştır.
  • Sınıf Yönetimi Çerçeve Planı: 02.09.2023 tarihli ve 2023/106 sayılı karar ile yayınlanmıştır.
  • Bedensel Engelli Çerçeve Planı: 03.09.2023 tarihli ve 2023/107 sayılı karar ile yayınlanmıştır.
  • Aile Eğitimi Çerçeve Planı: 03.09.2023 tarihli ve 2023/108 sayılı karar ile yayınlanmıştır.
  • Sosyal Olumsuz Davranışlar Çerçeve Planı: 04.09.2023 tarihli ve 2023/109 sayılı karar ile yayınlanmıştır.
  • Tekrarlayıcı Davranışlar Çerçeve Planı: 04.09.2023 tarihli ve 2023/110 sayılı karar ile yayınlanmıştır.
  • Kayıt Dışı Öğrenci Takibi Çerçeve Planı: 05.09.2023 tarihli ve 2023/111 sayılı karar ile yayınlanmıştır.

Tüm bu planlara buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.


Çerçeve plana ulaşım


Duyuru metni


Duyuru metni


MEB’in duyurusu


A.2.) Uygulanan Özgün Eğitim Programlarına Yönelik Çerçeve Planlar:

  • Bilişsel Gelişim Geriliği İçin Hazırlanan Özgün Eğitim Programına Yönelik Çerçeve Planı için tıklayınız
  • Duygu Durumu Bozukluğu İçin Hazırlanan Özgün Eğitim Programına Yönelik Çerçeve Planı için tıklayınız
  • Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu İçin Hazırlanan Özgün Eğitim Programına Yönelik Çerçeve Planı için tıklayınız
  • Duyusal Engellilik İçin Hazırlanan Özgün Eğitim Programına Yönelik Çerçeve Planı için tıklayınız
  • Sık Yaşanan Sorunlar İçin Hazırlanan Özgün Eğitim Programına Yönelik Çerçeve Planı için tıklayınız
  • Sosyal Olumsuz Davranışlar İçin Hazırlanan Özgün Eğitim Programına Yönelik Çerçeve Planı için tıklayınız
  • Tekrarlayıcı Davranışlar İçin Hazırlanan Özgün Eğitim Programına Yönelik Çerçeve Planı için tıklayınız
  • Kayıt Dışı Öğrenci Takibi İçin Hazırlanan Özgün Eğitim Programına Yönelik Çerçeve Planı için tıklayınız

Tüm bu planlara buradan ulaşabilirsiniz.


Tüm bu planlara buradan ulaşabilirsiniz.

Scroll to Top