Hikaye Sıralama Etkinlikleri ile Çocuklarda Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirme (Görsel ve Yazılı Materyaller)
Amaç:
- Çocuklarda olay sırasını belirleyebilme, hikaye sıralama, okuduğunu anlama ve anlatma becerilerini geliştirmek.
Hedef Kitle:
- 5-7 yaş grubu çocuklar.
Materyaller:
- 5 parçadan oluşan basit ve kısa hikayelere dayalı görsel kartlar.
Uygulama:
- Hikaye Seçimi:
- Öğretmen, 5 parçadan oluşan basit ve kısa bir hikaye seçer ve bu hikayeye uygun görsel kartları hazırlar.
- Öğretim Stratejisi:
- Hikaye ve kartlar, öğretim stratejisi olarak kullanılacak.
- Hikaye Okuma:
- Öğretmen, seçtiği hikayeyi yüksek sesle okur. Öğrenciler dinlerken olayların akışına dikkat ederler.
- Olayların Sırasını Belirleme:
- Öğretmen, öğrencilere olayların sırasını belirleme görevi verir.
- Görsel Kartlar ile Hikaye Sıralama:
- Öğrenciler, kendi önlerinde bulunan görsel kartları kullanarak hikayenin olaylarını sıralarlar.
- Sıralama Sonrası Anlatım:
- Öğrenciler, sıraladıkları kartları kullanarak hikayeyi kendi kelimeleriyle anlatırlar.
- Hikaye Kartlarını Kullanma:
- Öğretmen, öğrencilerin kullanması için hikaye kartlarını dağıtır.
- Destekleyici Etkinlikler:
- Öğrenciler, kartları kullanarak hikayeyi anlatırken öğretmen destek olur. Ayrıca, hikayeye uygun sorular sorarak öğrencilerin anlamasını pekiştirir.
Beklenen Sonuçlar:
- Öğrencilerin olayların sırasını belirleyebilme, hikaye sıralama, okuduğunu anlama ve anlatma becerileri gelişir.
Not:
- Bu etkinlik, öğretmenin rehberliğinde ve destekleyici sorularla zenginleştirilmiş bir şekilde yapılmalıdır.