Hikaye Sıralama Etkinlikleri ile Çocuklarda Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirme

Hikaye Sıralama Etkinlikleri ile Çocuklarda Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirme (Görsel ve Yazılı Materyaller)

Amaç:

  • Çocuklarda olay sırasını belirleyebilme, hikaye sıralama, okuduğunu anlama ve anlatma becerilerini geliştirmek.

Hedef Kitle:

  • 5-7 yaş grubu çocuklar.

Materyaller:

  • 5 parçadan oluşan basit ve kısa hikayelere dayalı görsel kartlar.

Uygulama:

  1. Hikaye Seçimi:
  • Öğretmen, 5 parçadan oluşan basit ve kısa bir hikaye seçer ve bu hikayeye uygun görsel kartları hazırlar.
  1. Öğretim Stratejisi:
  • Hikaye ve kartlar, öğretim stratejisi olarak kullanılacak.
  1. Hikaye Okuma:
  • Öğretmen, seçtiği hikayeyi yüksek sesle okur. Öğrenciler dinlerken olayların akışına dikkat ederler.
  1. Olayların Sırasını Belirleme:
  • Öğretmen, öğrencilere olayların sırasını belirleme görevi verir.
  1. Görsel Kartlar ile Hikaye Sıralama:
  • Öğrenciler, kendi önlerinde bulunan görsel kartları kullanarak hikayenin olaylarını sıralarlar.
  1. Sıralama Sonrası Anlatım:
  • Öğrenciler, sıraladıkları kartları kullanarak hikayeyi kendi kelimeleriyle anlatırlar.
  1. Hikaye Kartlarını Kullanma:
  • Öğretmen, öğrencilerin kullanması için hikaye kartlarını dağıtır.
  1. Destekleyici Etkinlikler:
  • Öğrenciler, kartları kullanarak hikayeyi anlatırken öğretmen destek olur. Ayrıca, hikayeye uygun sorular sorarak öğrencilerin anlamasını pekiştirir.

Beklenen Sonuçlar:

  • Öğrencilerin olayların sırasını belirleyebilme, hikaye sıralama, okuduğunu anlama ve anlatma becerileri gelişir.

Not:

  • Bu etkinlik, öğretmenin rehberliğinde ve destekleyici sorularla zenginleştirilmiş bir şekilde yapılmalıdır.
Scroll to Top