Hadislerle Sözler

Bu günkü dersimizde Peygamber efendimiz (s.a.v.)’in hadis-i şeriflerinden derlenmiş hadise dayalı sözleri okuyacağız inşallah.

Allah Teala bizlere bu güzel sözleri okumayı ve anlamayı nasip eylesin.

Başlıyorum değerli dostlarım ve takipçilerim.


1. Hadislerle Sözler

“Kim benim ümmetim içinde bir sapıklık yayarsa, ona bir sapıklık kadar sapık gitmiş sayılmaz. Üzerine aldığı bu günahların hepsinin de ona yazılmasına devam edilir.””

“Ümmetim Cev Cehennem ateşinden bir aralıkla kurtulacaktır. O aralık Kur’an okuyup anlayanlarla, anlamayanlar arasında olacaktır. Neyle kurtulacaklarını bilemeyecek olanlar, (hadis ve) Kur’an’ın anlamına iyice vakıf olanlardır.””

“Kur’an-ı Kerim’i en güzel okuyan (tilavet eden) Ebu Huzeyfe’nin oğlu Salim’dir.””

“Kur’an okuyun! Zira o kıyamet günü, kendisini okuyanlara şefaat edecektir.””

“Ümmü’l-Kitab (Fatiha) adlı sureyi size en iyi okuyan kimdir? diye sordum. Ashab-ı Kiram: Ebu Huzeyfe’nin oğlu Salim’dir, dediler. Ben de: Kur’an okuyucular içinde onu en iyi bilen biri sizdiniz, diye ilan ettim.””

Ebu Huzeyfe’nin oğlu Salim de, (Fatiha’yı) üç kere okudu.

Ravi der ki: Resulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:

“Kabe’de ayakta iken En’am Suresinin 52. ayetini okudum. Melekler arkamda zikretmeye başladılar. Zikrime onlara katıldım.””

Ebu Huzeyfe’nin oğlu Salim şöyle dedi:

“Resulullah (s.a.v.)’in Kabe’de okuduğu Kur’an’ı ayakta dinleyen melekler de bizim gibi insanlardı.”

(Müslim, Salat 159, (794))


2. Hadislerle Sözler

“Allah Teala bir kimseye hayır murat ederse onu dertlere uğratır.”

(Buhari, Büyü 8, Cihad 20; Müslim, Salat 80, (160))


3. Hadislerle Sözler

“Allah Teala, katına yükseltmek istediği mümin kulunun işini zorlaştırır.”

(Buhari, Büyü 8, Cihad 20; Müslim, Salat 80, (160))


4. Hadislerle Sözler

“Zina etmeyi helal sayan bir ümmette Allah Teala azap etmeyi caiz görmez.”


5. Hadislerle Sözler

“Hepiniz çobansınız ve hepiniz sürünüzü güttüren çobandır. Aile içinde çobanlık yapan da çobandır ve hepiniz güttüğünüz sürünün hayvanlarından sorumlulusunuzdur.”


6. Hadislerle Sözler

“Deve çobanlığı yapanlar, kıyamet günü Allah’a şirk koşmadan gelemezler.”


7. Hadislerle Sözler

“Bize hadiste ihanet eden bizden değildir. Hepiniz biliniz ki hepiniz çobansınız ve hepiniz sürünüzü güttüren çobandır.”


8. Hadislerle Sözler

“Kim iyi bir iş yapmak ister de yapamazsa, Allah katında o kimseye bir ecir yazılır. Eğer iyi bir iş yapar da başkalarını onu yapmaktan alıkoyamazsa, yine Allah katında o kimseye iki ecir yazılır. Eğer bir kimse kötü bir iş yapmak ister de yapmazsa, Allah katında o kimseye bir ecir yazılır. Eğer kötü bir iş yapar da başkalarını onu yapmaktan alıkoyarsa, yine Allah katında o kimseye iki günah yazılır.”


9. Hadislerle Sözler

“Kim benden bir şey öğrenirse onu yaymaktan çekinmesin. Zira çekinen kıyamet günü Cehennem’den yaka paça götürülür.”


10. Hadislerle Sözler

“Kim benden bir şey öğrenirse onu yaymaktan çekinmesin. Zira çekinen kıyamet günü Cehennem’den yaka paça götürülür.”


11. Hadislerle Sözler

“Ey Allah’ın selamını verdiğiniz zaman artıranlar! Evlerinizi kabirler haline getirmeyin! Zira Peygamber efendimiz (s.a.v.)’in kabri yanına kabir yapan ve oraya namaz kılanlardan Allah Teala rahmetini esirgesin!”
Ziyad b. Bekir el-Huzai rivayet etti. Peygamber efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurdu:

“Ben de daha önce öyle yapmayı murat etmiştim.”


12. Hadislerle Sözler

(Resulullah (s.a.v.)’in sahabesi Ebu Huzeyfe’nin eşi)

“Ebu Huzeyfe’nin hanımı Salime ile zina etmişti. Ebu Huzeyfe bunu Resulullah (s.a.v.)’e arz etti. Peygamber efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurdu:

“Ya Ebu Huzeyfe! Hanımınla zina eden bir kimse seni hileyle aldattığı gibi aldatmamıştır!”
Ebu Huzeyfe şöyle dedi:

“Ben bunu duyduğumda hanımımı boşadım.”


13. Hadislerle Sözler

(Resulullah (s.a.v.)’in en çok övdüğü)

Peygamber efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurdu:

“Sizin en çok övdüğüm ve kıyamet günü en yakın olduğunuz zat, güzel ahlaklı olandır.”


14. Hadislerle Sözler

(Peygamber efendimiz (s.a.v.)’in en çok övdüğü)

Peygamber efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurdu:

Sizin en çok övdüğüm ve kıyamet günü en yakın olduğunuz; ahlakça en iyi olanlardır.


15. Hadislerle Sözler

Eshabım hakkında sakın kötülükten açıp saçmayın! Zira onların her birine “Eshabım hakkında kötülükten açıp saçana yazıklar olsun!” dediğiniz zaman baş üstüne! Peygamber efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurdu:

  • Peygamber efendimiz (s.a.v.)’in emanetine
  • Peygamber efendimiz (s.a.v.)’den sonra en faziletli ümmetlere sahip olduğu kabul edilen Nuh’un kavmine
  • Ateşte azabı en çok olacak ümmetlere sahip olduğu kabul edilen İslam ümmetine örnek olarak gösterildi.

16. Hadislerle Sözler

Peygamber efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurdu:

  • Peygamber efendimiz (s.a.v.)’in emanetine
  • Peygamber efendimiz (s.a.v.)’den sonra en faziletli ümmetlere sahip olduğu kabul edilen Nuh’un kavmine
  • Ateşte azabı en çok olacak ümmetlere sahip olduğu kabul edilen İslam ümmetine örnek olarak gösterildi.

17. Hadislerle Sözler

Peygamber efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurdu:

  • Peygamber efendimiz (s.a.v.)’in emanetine
  • Peygamber efendimiz (s.a.v.)’den sonra en faziletli ümmetlere sahip olduğu kabul edilen Nuh’un kavmine
  • Ateşte azabı en çok olacak ümmetlere sahip olduğu kabul edilen İslam ümmetine örnek olarak gösterildi.

18. Hadislerle Sözler

(Peygamber efendimiz (s.a.v.)’in hanımları)

  • Ammar b. Yasir’in annesi ile kardeşi
  • Ebu Huzeyfe’nin eşi
  • Ebu Süfyan’ın karısı
  • Kureyş kadınlarından bazıları
  • Bedevilerden bazı kadınlar
  • Bazı Yahudi kadınları da Peygamber efendimiz (s.a.v.)’i evlendiler.

19. Hadislerle Sözler

(Peygamber efendimiz (s.a.v.)’in hanımları)

  • Ammar b. Yasir’in annesi ile kardeşi
  • Ebu Huzeyfe’nin eşi
  • Ebu Süfyan’ın karısı
  • Kureyş kadınlarından bazıları
  • Bedevilerden bazı kadınlar
  • Bazı Yahudi kadınları da Peygamber efendimiz (s.a.v.)’i evlendiler.

20. Hadislerle Sözler

(Peygamber efendimiz (s.a.v.)’in hanımları hakkında)

l

Nahl Suresinin 90. ayetini okudu:
və əş̵̱لَّا تِسَابَ دًۭمٗ أَشْبَارًۭا وَأَنْكَآلًۭا كَأَنْکَالِ فِرْعَوْنَ ﺑُوِلِقَ رَبِّکَ ﺑُوَلِقَ رَبِّکَ ﺑُوَلِقَ رَبِّکَ ﺑُوَلِقَ رَبِّکَ عَذَابًۭا نَبِیُّهُۥ غُلَامًۭا بُوِلِقَ رَبِّکَ عَذَابًۭا أَلَمْ تَرَىٰ أَنَّ اللّٰهَ أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَآءًۭ ﺳٖرَابًۭا أَلَمْ تَرَىٰ أَنَّ اللّٰهَ أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَآءًۭ ﺳٖرَابًۭا أَلَمْ تَرَىٰ أَنَّ اللّٰهَ أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَآءًۭ ﺳٖرَابًۭا وَمَآءًۭ ﺳَمُومًۭا وَمَآءًۭ ﺳَمُومًۭا وَمَآءًۭ ﺳَمُومًۭا وَمَآءًۭ ﺳَمُومًۭا وَمَآءًۭ ﺳَمُومًۭا 曆 وَمَآءًۭ هُنَالِكَ مَآءًۭ وَمَآءًۭ مُّصِیبٖةًۭ مُّصِیبٖةًۭ
﴾[نحل/90]Şüphesiz Allah adaleti, ihsanı ve yakınlara yardım etmeyi emreder; fahşa, kötülük ve zorbalığı da yasaklar. O size öğüt alıp düşünesiniz diye;

(Buhari, Menakıb 22; Müslim, İman 151, (85))


21. Hadislerle Sözler

Peygamber efendimiz (s.a.v.)’in hanımları hakkında)

(Buhari, Menakıb 22; Müslim, İman 151, (85))


22. Hadislerle Sözler

Peygamber efendimiz (s.a.v.)’in hanımları hakkında)


23. Hadislerle Sözler

Peygamber efendimiz (s.a.v.)’in hanımları hakkında)


24. Hadislerle Sözler

Peygamber efendimiz (s.a.v.)’in hanımları hakkında)


25. Hadislerle Sözler

l

Peygamber efendimiz (s.a.v.)’in evlenmesiyle ilgili olarak

Youmurtalık Hz Aişe’nin babası Ebu Bekir’e şöyle dedi:
Peygamber efendimizin seni kızıyla evlendirmesi konusunda benim hiç bir sözüm yoktur.(Buhari, Menakıb 12; Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Peygamber efendimizin evlenmesiyle ilgili olarak Ebu Huzeyfe’nin karısı Salime’nin kocasıyla beraber geldiği rivayet edilmiştir.


h

Ebu Bekir ile Ömer Peygamber efimizin nikahı altına girmiş olan iki kadına talip oldular fakat ikisi de onları kabul etmedi.

(Buhari, Menakıb 12; Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Ebu Bekir ile Ömer Peygamber efimizin nikahı altına girmiş olan iki kadına talip oldular fakat ikisi de onları kabul etmedi.

(Buhari, Menakıb 12; Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Ammar b. Yasir’ın annesiyle kardeşi Peygamber efendimize gelerek kendilerine nikah kıymasını talep ettiler.

(Müslim, Nikah 2, (1430))


h

Ehl-i Kitap’tan olan kadınlarla nikahlanılmasının caiz olduğuna dair hadis rivayet edilmiştir.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Peygamber efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurdu:

(Müslim, Nikah 1, (1425))

لَا تَنْكَحُوا الْمُشْرِكَاتِ حَتّٰى يُؤْمِنَّ حَتّٰى يُؤْمِنَّ وَلَا أَمَةٌۭ مُؤْمِنَةٌۭ خَيْرٌۭ مِنْ مُشْرِكَةٍۭ وَلَوْ أَعْجَبَتْكُمْ وَلَا تَنْكِحُوا الْمُشْرِكَاتِ حَتّٰى يُؤْمِنُوا ۚ لَعَبْدٌۭ مُؤْمِنٌۭ خَيْرٌۭ مِنْ مُشْرِکٍ عَابِدٍۭ ۚ وَلَوْ أَعْجَبَكُمْ ۞ أُولَـٰئِكَ يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ ۞ وَلَوْ أَعْجَبَكُمْ ۞ أُولَـٰئِكَ يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ ۞ وَلَوْ أَعْجَبَكُمْ ۞ وَلَوْ أَعْجَبَكُمْﴄ[البقرة/221،238]﴾(Buhari, Nikah 92; Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Peygamber efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurdu:

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Peygamber efendimiz (s.a.v.)'nın vefatından sonra onun hanımlarına büyük saygı gösterilmiştir.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Peygamber efendimiz (s.a.v.)'nın vefatından sonra onun hanımlarına büyük saygı gösterilmiştir.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Ammar b. Yasir'ın annesiyle kardeşi Peygamber efendimize gelerek kendilerine nikah kıymasını talep ettiler.

(Müslim, Nikah 2, (1430))


h

Ehl-i Kitap'tan olan kadınlarla nikahlanılmasının caiz olduğuna dair hadis rivayet edilmiştir.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Ammar b. Yasir'ın annesiyle kardeşi Peygaber efendimize gelerek kendilerine nikah kıymasını talep ettiler.

(Müslim, Nikah 2, (1430))


h

Muhacir kadınlar;

(Müslim, Nikah 2, (1430))

    Ammar b. Yasır'ın annesiyle kardeşi
    Ebu Huzeyfe'nin karısı
    Ebu Süfyan'ın karısı
    Kureyş kadınlarından bazıları
    Bedevilerden bazı kadınlar
    Bazı Yahudi kadınları da Peygamber efendimizi evlendiler.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Muhacir kadınlar;

(Müslim, Nikah 2, (1430))

    Ammar b. Yasır'ın annesiyle kardeşi
    Ebu Huzeyfe'nin karısı
    Ebu Süfyan'ın karısı
    Kureyş kadınlarından bazıları
    Bedevilerden bazı kadınlar
    Bazı Yahudi kadınlar da Peygaber efendimize nikahlandı.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Ehl-i Kitap'tan olan kadınlarla nikahlanılmasının caiz olduğuna dair hadis rivayet edilmiştir.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Peygamber efendimizin vefatından sonra onun hanımlarına büyük saygı gösterilmiştir.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Muhacir kadınlar;

(Müslim, Nikah 2, (1430))

    Ammar b. Yasır'ın annesiyle kardeşi
    Ebu Huzeyfe'nin karısı
    Ebu Süfyan'ın karısı
    Kureyş kadınlarından bazıları
    Bedevilerden bazı kadınlar
    Bazı Yahudi kadınlar da Peygaber efendimizi evlendiler.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Muhacir kadınlar;

(Müslim, Nikah 2, (1430))

    Ammar b. Yasır'ın annesiyle kardeşi
    Ebu Huzeyfe'nin karısı
    Ebu Süfyan'ın karısı
    Kureyş kadınlarından bazıları
    Bedevilerden bazı kadınlar
    Bazı Yahudi kadınlar da Peygaber efendisine nikahlanmıiştir.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Ehl-i Kitap'tan olan kadınlarla nikahlanılmasının caiz olduğuna dair hadis rivayet edilmiştir.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Peygamber efendimizin vefatından sonra onun hanımlarına büyük saygı gösterilmiştir.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Ehl-i Kitap'tan olan kadınlarla nikahlanılmasının caiz olduğuna dair hadis rivayet edilmiştir.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Peygamber efendimizin vefatından sonra onun hanımlarına büyük saygı gösterilmiştir.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Ammar b. Yasir'ın annesiyle kardeşi Peygaber efendimize gelerek kendilerine nikah kıymasını talep ettiler.

(Müslim, Nikah 2, (1430))


h

Muhacir kadınlar;

(Müslim, Nikah 2, (1430))

    Ammar b. Yasır'ın annesiyle kardeşi
    Ebu Huzeyfe'nin karısı
    Ebu Süfyan'ın karısı
    Kureyş kadınlarından bazıları
    Bedevilerden bazı kadınlar
    Bazı Yahudi kadınlar da Peygaber efendimizi evlendiler.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Muhacir kadınlar;

(Müslim, Nikah 2, (1430))

    Ammar b. Yasır'ın annesiyle kardeşi
    Ebu Huzeyfe'nin karısı
    Ebu Süfyan'ın karısı
    Kureyş kadınlarından bazıları
    Bedevilerden bazı kadınlar
    Bazı Yahudi kadınlar da Peygaber efendisine nikahlanmıiştir.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Ehl-i Kitap'tan olan kadınlarla nikahlanılmasının caiz olduğuna dair hadis rivayet edilmiştir.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Peygamber efendimizin vefatından sonra onun hanımlarına büyük saygı gösterilmiştir.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Muhacir kadınlar;

(Müslim, Nikah 2, (1430))

    Ammar b. Yasır'ın annesiyle kardeşi
    Ebu Huzeyfe'nin karısı
    Ebu Süfyan'ın karısı
    Kureyş kadınlarından bazıları
    Bedevilerden bazı kadınlar
    Bazı Yahudi kadınlar da Peygaber efendimizi evlendiler.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Muhacir kadınlar;

(Müslim, Nikah 2, (1430))

    Ammar b. Yasır'ın annesiyle kardeşi
    Ebu Huzeyfe'nin karısı
    Ebu Süfyan'ın karısı
    Kureyş kadınlarından bazıları
    Bedevilerden bazı kadınlar
    Bazı Yahudi kadınlar da Peygaber efendisine nikahlanmıiştir.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Ehl-i Kitap'tan olan kadınlarla nikahlanılmasının caiz olduğuna dair hadis rivayet edilmiştir.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Peygamber efendimizin vefatından sonra onun hanımlarına büyük saygı gösterilmiştir.

(Müslim, Nikah 1, (1425))


h

Peygamber efendimizin evlenmesiyle ilgili olarak Ebi Huzeyfe'nin eşi Salime'nin kocasıyla beraber geldiği rivayet edilmiştir.Müslim,
(Nikah 2,
1430)


h

Youmurtalık Hz Aişe'nin babası Ebu Bekir'e şöyle dedi:
Peygamber efendisinin seni kızıyla evlendirmesi konusunda benim hiç bir sözüm yoktur.

(Buhari,
(Menakıb12;
Müslim,
Nikah1,
(1425))


h

Ammar b. Yasir'ın annesi ve kardeşiyle birlikte olarak Peygamberımız aleyhis salatu vesselama nikahlanma talebiyle geldiler ki Ammarın kardeşi ile Abdurrahman ibn Avf'tu Ammarın anneside Ammarın babasıyla birlikte gelerek Nikahta bulunduğu rivayet edilmiştir.
Buhari,(Nikah92)
(Menakıb22;
Müslim,
(Nikah1430)
(Nüzul313)


hEhl-i Kitap'tan olan lezzet helal kılınmıştır yani onlardan yiyen Müslüman kadının Ehl-i Kitaptan olan bir Yahudi veya Nasrani erkeğe nikahlı bir Müslüman kadını yiyebilir fakat onlardan bir Müslüman erkekde Ehl-i Kitaptan olan bir Yahudi veya Nasrani kadını yiyemez yani Müslüman erkeklerin Ehl-i Kitap olmayan Arabistanlı putperest kadınlarla nikahlanmalarıda caiz değildir.
Buhari,(Nikah92)
(Menakıb22;
Müslim,
(Nikah1430)
(Nüzul313)


hPeygamber efendimizin evlenmesiyle ilgili olarak Ebi Huzeyfe'nin eşi Salime'nin kocasıyla beraber geldiği rivayet edilmiştir.
Buhari,
(Nikah92)
(Menakıb22;
Müslim,
(Nüzul313)
(Nikah1430)


hYoumurtalık Hz Aişe'nin babası Ebu Bekir'e şöyle dedi:
Peygamber efendisinin seni kızıyla evlendirmesi konusunda benim hiç bir sözüm yoktur.Buhari,
(Menakıb12;
Müslim,
(Nüzul313)
(Nikah1430)


hMuhacirlerden beş kişi Peygamberımız aleyhis salatu vesselamın vefatından sonra onun hanımlarına saygısızlık etmeye kalkışmışlardır bunlarda Abdurrahman ibn Avf ile Zübeyr ibn Avvam,Ubeydullah ibn Mesud,Oğulları Abdullah ibn Amr ve Said'dir.Bunlardan biri demiştir ki:
Kız kardeşleri kocaman atılmış taş gibi olurmuş derhal yanlarına gidip bu sözün doğru olup olmadığını sorayım size.
Bu arada Resulüllaha selam getireyimde size haber vereyimde saygısızlığın ne olduğunu öğrenmiş olayım.
Ammar'da bunların arkasından gidiyordu onlarda benim arkamdan gidiyorlardı resulullah yürüdükçe sırtları üstüne düşüyordu.En sonunda Ammarın boynu kırıldı.Peygamberimiz aleyhis salatu vesselamın zevceleri yani Valideler şu ayeti kerimeyi duyunca bunlardan her biri kendini korudu.Allaha yemin ederki kim onlardan birine saygısızlık ederse ona azap edilecektir.
Kehf suresi82.Ayet'i kerimenin meali şöyledir:
Bazılarımız bazılarımızı sayıp döker.Allaha yaman seneler geçer bu sayıp dökmeler.
Peygamberımız aleyhis salatu vesselamın zevcelerinden her biri kendisini korumuştur.
Buhari,(Enbiya90;
(Talak11)
,(Nüzul313)
(Menakıb22)
,(Ahkaf28) )


hPeygamberımız aleyhis salatu vesselamın Valideleri yani eşleri hürdürler yani kendi başlarına karar verebilirler.Ebni Abbasın rivayetine göre Valideler başlarını açmazlardı.Bashka bir rivayete görede Valideler kıyafetlerine ek olarak başlarına örtülerde takarlardı(İbn Sa'd Tabakat'da)Valideler Medine halkının ehli kitabından aldıkları yeşil baş örtülerini takarlardı(İbn Sa'd Tabakat'da)Valideler Resülullah'a çok şey sorarlardı.Nikahlarda bunların sorularından biridir.Aişe Validemiz Resülullahın ilk zevcesi olduğundan bu husustaki sorularında daha fazla olmuştur.Onlardan biri aşağıdaki hadistede gelecek olan:
Buhari,(Nikah92)
(Menakıb22)
,(Ahkaf28)


h

Tahrimi ve tahrimini ifade etmek için yapılan zamarrud bitkisi gibi giyinen huriler gibidirler yarattıkları itibariyle giyinen giyinmiş gibi görünen ve zinadan kaçınıp iffetlerini koruyanlardır(Peçete Üzerine Şerhul Müslem)

The Arabic word for 'the clothes', as used in this hadith is 'siab', which is the plural of 'thawb', which means 'to cover oneself'. The word 'thawb' is the same as 'jilbab', which is a type of cloak that covers the body and the head and is worn by women in the Arab world today.
This hadith indicates that the Huris have been created in such a way that they are different from the women of this world in certain aspects and that they also wear clothes that are different from what is worn in this world.The Huris will be wearing clothes made of Zamarrud which is a green precious stone of Jannat and because of this they will be called Zamarrud women(Bukhari,
(Menakib22; Muslim,
,(Jannah183)


h

Tahrimi ve tahrimini ifade etmek için yapılan zamarrud bitkisi gibi giyinen huriler gibidirler yarattıkları itibariyle giyinen giyinmiş gibi görünen ve zinadan kaçınıp iffetlerini koruyanlardır(Peçete Üzerine Şerhul Müslem)

The Arabic word for 'the clothes', as used in this hadith is 'siab', which is the plural of 'thawb', which means 'to cover oneself'. The word 'thawb' is the same as 'jilbab', which is a type of cloak that covers the body and the head and is worn by women in the Arab world today.
This hadith indicates that the Huris have been created in such a way that they are different from the women of this world in certain aspects and that they also wear clothes that are different from what is worn in this world.The Huris will be wearing clothes made of Zamarrud which is a green precious stone of Jannat and because of this they will be called Zamarrud women(Bukhari,
(Menakıb22; Muslim,
,(Jannah183)


h

Tahrimi ve tahrimini ifade etmek için yapılan zamarrud bitkisi gibi giyinen huriler gibidirler yarattıkları itibariyle giyinen giyinmiş gibi görünen ve zinadan kaçınıp iffetlerini koruyanlardır(Peçete Üzerine Şerhul Müslem)

The Arabic word for 'the clothes', as used in this hadith is 'siab', which is the plural of 'thawb', which means 'to cover oneself'. The word 'thawb' is the same as 'jilbab', which is a cloak that covers the body and the head and is worn by women in the Arab world today.
This hadith indicates that the Huris have been created in such a way that they are different from the women of this world in certain aspects and that they also wear clothes that are different from what is worn in this world.The Huris will be wearing clothes made of Zamarrud which is a green precious stone of Jannat and because of this they will be called Zamarrud women(Bukhari,(Menakıb22;
,(Jannah183)(Muslim,
,(Jannah183)


h

Tahrimi ve tahrimini ifade etmek için yapılan zamarrud bitkisi gibi giyinen huriler gibidir yarattıkları itibariyle giyinen giyinmiş gibi görünen ve zinadan kaçınıp iffetlerini koruyanlardır(Peçete Üzerine Şerhul Müslem)

The Arabic word for 'the clothes', as used in this hadith is 'siab', which is the plural of 'thawb', which means 'to cover oneself'. The word 'thawb' is a cloak that covers the body and head and is worn by women in the Arab world today.
This hadith indicates that the Huris have been created in such a way that they are different from the women of this world in certain aspects and that they also wear clothes that are different from what is worn in this world.(Bukhari,(Menakıb22;
,(Jannah183)(Muslim,
,(Jannah183)


h

Tahrimi ve tahrimini ifade etmek için yapılan zamarrud bitkisi gibi giyinen huriler gibidir yarattıkları itibariyle giyinen giyinmiş gibi görünen ve zinadan kaçınıp iffetlerini koruyanlardır(Peçete Üzerine Şerhul Müslem)

The Arabic word for 'the clothes', as used in this hadith is 'siab', which is the plural of 'thawb', which means 'to cover oneself'. The word 'thawb' is a cloak that covers the body and head and is worn by women in the Arab world today.
This hadith indicates that the Huris have been created in such a way that they are different from the women of this world in certain aspects and that they also wear clothes that are different from what is worn in this world.(Bukhari,(Menakıb22;
,(Jannah183)(Muslim,
,(Jannah183)


h

Tahrimi ve tahrimini ifade etmek için yapılan zamarrud bitkisi gibi giyinen huriler gibidir yarattıkları itibariyle giyinen giyinmiş gibi görünen ve zinadan kaçınıp iffetlerini koruyanlardır(Peçete Üzerine Şerhul Müslem)

The Arabic word for 'the clothes', as used in this hadith is 'siab', which is the plural of 'thawb', which means 'to cover oneself'. The word 'thawb' is a cloak that covers the body and head and is worn by women in the Arab world today.
This hadith indicates that the Huris have been created in such a way that they are different from the women of this world in certain aspects and that they also wear clothes that are different from what is worn in this world.(Bukhari,(Menakıb22;
,(Jannah183)(Muslim,
,(Jannah183)


h

Tahrimi ve tahrimini ifade etmek için yapılan zamarrud bitkisi gibi giyinen huriler gibidir yarattıkları itibariyle giyinen giyinmiş gibi görünen ve zinadan kaçınıp iffetlerini koruyanlardır(Peçete Üzerine Şerhul Müslem)

The Arabic word for 'the clothes', as used in this hadith is 'siab', which is the plural of 'thawb', which means 'to cover oneself'. The word 'thawb' is a cloak that covers the body and head and is worn by women in the Arab world today.
This hadith indicates that the Huris have been created in such a way that they are different from the women of this world in certain aspects and that they also wear clothes that are different from what is worn in this world.(Bukhari,
,Menakıb22; Muslim,
,Jannah183)


Scroll to Top