Etkinlik Planı Örneği Okul Öncesi

Okul Öncesi Etkinlik Planı Nedir?

Okul öncesi etkinlik planı, çocukların gelişimsel ihtiyaçlarına göre hazırlanmış olan yapılandırılmış bir programdır. Bu plan, eğitimcilerin her bir çocuğun farklı gelişim alanlarını destekleyecek aktiviteleri seçmesine yardımcı olur. Okul öncesi dönemde çocuklar, sosyal, duygusal, bilişsel ve motor becerilerini geliştirecek çok çeşitli etkinliklere ihtiyaç duyarlar. Dolayısıyla, bu tür bir plan, özellikle öğretmenler için gelecekteki derslerin temellerini atma anlamında önem taşır.

Etkinlik planları, eğitici bir yaklaşımla hazırlanır ve çocukların ilgi alanlarına dayalı olarak oluşturulan hedefler doğrultusunda şekillenir. Her etkinlik, belirli kazanımlar ve göstergeler dahilinde ölçümlenebilir olmalıdır. Böylelikle, çocukların gelişimi ve öğrenme süreçleri takip edilerek, gerektiğinde yenilikler ve farklı yöntemler eklenebilir.

Etkinlik Planı Nasıl Hazırlanır?

Etkinlik planı hazırlarken öncelikle belirli adımlar izlenmelidir:

  1. Hedef belirleme: Etkinliğin hangi gelişim alanına hizmet edeceği belirlenmelidir. Örneğin, bilişsel gelişim, dil gelişimi veya motor becerilerin desteklenmesi gibi hedefler seçilebilir.
  2. Kazananımlar ve Göstergeler: Hedeflerin hangi kazanımlar ve göstergelerle ölçüleceği belirlenir. Bu, çocukların etkinlik sonunda ne tür beceriler kazandığını anlamaya yardımcı olur.
  3. Materyal Seçimi: Etkinlikte kullanılacak materyallerin belirlenmesi, etkinliğin akışını düzenler. Örneğin; renkli kağıtlar, kesme-yapıştırma malzemeleri veya oyun materyalleri gibi.
  4. Uygulama Süreci: Etkinliğin nasıl uygulanacağı, öğretmenin çocuklarla nasıl bir iletişim kuracağı belirlenmelidir. Ayrıca, etkinlik sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar da göz önünde bulundurulmalıdır.

Örnek Etkinlik Planı: Duyularım Etkinliği

Bu etkinlik, çocukların dokunma, görme ve duyma duyularını geliştirmeye yönelik olarak planlanmıştır.

Etkinlik Bilgileri

  • Etkinlik Türü: Duyusal Eğitim
  • Yaş Grubu: 36-48 ay
  • Kazanınmlar: Duyularını aktif olarak kullanma, nesnelerin özelliklerini ayırt etme.

Materyaller

  • Farklı dokulara sahip kumaşlar
  • Görsel kartlar (renkli, siyah-beyaz)
  • Ses çıkaran oyuncaklar

Uygulama Süreci

  1. Öğretmen, çocukları bir alanda toplayarak etkinliği tanıtır. “Bugün duyularımızla oyun oynayacağız.” der.
  2. Belli bir düzenle çocuklardan, belirlenen materyalleri elleriyle dokunarak, gözleriyle görerek ve sesleri dinleyerek incelemeleri istenir.
  3. Çocuklar, her bir materyalin özellikleri üzerine konuşarak, hissettiklerini paylaşırlar. Öğretmen, sorular sorarak çocukların düşünmelerini teşvik eder.

Etkinlik sonunda, her çocuk, duyularına dayanarak bir nesne hakkında bir cümle kurar. Bu, onların ifadelere destek olur ve duygusal gelişimlerini pekiştirir.

Değerlendirme ve Aile Katılımı

Etkinlik sonrasında, çocuklara aşağıdaki sorular sorularak değerlendirme yapılabilir:

  • Bugün hangi nesneleri dokundun? Hangi sesleri dinledin?
  • En çok hangi malzemeyi sevdin? Neden?
  • Bu etkinlikte kendini nasıl hissettin?

Ailelere ise, evde benzer aktiviteler yapmaları için bir not gönderilebilir. “Evde de birlikte nesneleri keşfedelim. Hangi nesneler farklı dokulara sahip?” gibi yönlendirmeler yapılabilir.

Sonuç

Bu etkinlik planı, çocukların çok yönlü gelişimleri için önemlidir. Etkinlikler, sadece eğlenceli bir zaman geçirmek için değil, aynı zamanda çocukların öğrenmesini, keşfetmesini ve büyümesini sağlamak için bir fırsattır. Okul öncesi dönemde dikkatli bir planlama ile hazırlanan etkinlikler, çocukların zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimlerine büyük katkı yapar. Bu nedenle, eğitimcilerin etkinlik planlarını dikkatle hazırlaması ve uygulaması önem taşımaktadır.

Unutulmamalıdır ki, eğlenceli bir öğrenme ortamı sağlamak, çocukların öğrenme isteğini artıracak ve bu süreçte keyifli zaman geçirmelerine olanak tanıyacaktır.

Scroll to Top