Drama Etkinlik Planı Örnekleri: Yaratıcı Drama Uygulamaları

Giriş

Drama, eğitimde önemli bir araç olup, bireylerin kendilerini ifade etmelerini, yaratıcılıklarını geliştirmelerini ve sosyal beceriler kazanmalarını sağlar. Özellikle okul öncesi eğitimde drama etkinlikleri, çocukların duygusal ve sosyal gelişimlerine büyük katkı sağlar. Bu yazıda, farklı yaş gruplarına uygun drama etkinlik planı örnekleri sunulacaktır. Bu planlar, öğretmenlerin ve eğitimcilerin sınıflarında uygulayabileceği yaratıcı drama etkinliklerini içermektedir.

Drama Etkinliği: Eşli Yürüyüş

Etkinlik Türü: Hareket

Yaş Grubu: 36-48 ay

Amac: Çocukların motor becerilerini ve denge yeteneklerini geliştirmek, sosyal etkileşimi teşvik etmek.

Etkinlikte, öğretmen çocukları eşleştirir ve her birine bir kurdele verir. Çocuklar bu kurdeleleri el bileklerine bağlayarak eşli yürümeye başlarlar. Yönergeler doğrultusunda hızlı, yavaş, derin ya da yüzüstü yürümeyi deneyerek denge hareketlerini keşfederler. Çocuklardan her yürüyüş sonrası nasıl hissettiklerini sormak, onların kendilerini ifade etmelerine yardımcı olur.

Öğrenme Süreci

Öğretmen, çocuklara yürüyüşlerin hangi açılardan farklılaştığını sorarak, dikkate değer noktaları belirlemelerini sağlar. Örneğin, “Hangi yürüyüş şekli size en eğlenceli geldi?” gibi sorular sorarak, çocukların duygusal tepkilerini anlamalarına yardımcı olur.

Drama Etkinliği: Sirk Macerası

Etkinlik Türü: Drama

Yaş Grubu: 36-66 ay

Amac: Eğlenceli bir deneyim sunarak çocukların yaratıcılıklarını ve hayal gücünü teşvik etmek.

Bu etkinlikte, öğretmen çocuklara hayali bir sirk oluşturacaklarını açıklar ve çeşitli roller dağıtır: palyaço, sihirbaz, akrobat, vb. Çocuklar, bu rollerini canlandırarak sirk gösterileri hazırlamak için sahne alanında yer alır. Her çocuk, belirli bir rol üstlenir ve bu 역할 ile ilgili hareketler sergiler.

Aktivite Süreci

Sırasıyla, öğretmen çocukları yavaş yavaş sıraya koyar ve her çocuğun rolünü oynamasının ardından, diğer çocuklar izleyici olarak katılacaklardır. Aktivitelerin sonucunda, tüm çocuklar birlikte bir sirk şarkısını seslendirebilir; bu, grup çalışması ve ekip ruhunu pekiştirir.

Drama Etkinliği: Arkadaşım Ne Giydi?

Etkinlik Türü: Drama

Yaş Grubu: 36-66 ay

Amac: Gözlem becerilerini geliştirmek ve hafızayı güçlendirmek.

Bu etkinlikte çocuklar, müzik eşliğinde serbest oyun oynarlar. Müzik durduğunda, her çocuk, etrafındaki arkadaşlarının giydiği kıyafetleri hatırlamaya çalışır. Her çocuk, önünde duran bir diğerine dönerek, “Arkadaşım bugün ne giymiş?” sorusunu yanıtlarken, eğer doğru yanıt verirse, özgüvenlerini artırmış olur.

Değerlendirme ve Dikkat Edilecek Noktalar

Etkinlik sonunda öğretmen, çocuklara deneyimlerini ve birbirlerinin kıyafetlerini hatırlamanın nasıl bir duygu oluşturduğunu sorabilir. Ayrıca, cinsiyet, stil veya renk gibi kavramların da pekiştirilmesine olanak tanır.

Drama Etkinliği: Duygular ve Hareketler

Etkinlik Türü: Drama

Yaş Grubu: 48-66 ay

Amac: Duygusal farkındalığı artırmak ve çocukların kendilerini ifade etme yeteneklerini geliştirmek.

Bu etkinlikte çocuklar, farklı duyguları yansıtacak şekilde hareket etmeleri için yönlendirilir. Öğretmen, “Üzgün, mutlu, öfkeli, korkmuş” gibi çeşitli duyguları belirtir. Çocuklar, belirtilen duyguya uygun hareketlerle kendilerini ifade etmeye çalışırlar.

Öğrenme Süreci ve Geri Bildirim

Hareketlerin ardından, öğretmen çocuklara hangi duyguların hangileriyle ilişkilendirildiğini sorarak, duygu isimlerini pekiştirir. Bu beyin fırtınası, çocukların hissettikleri üzerine konuşmalarına ve duygu durumlarını daha iyi anlamalarına katkı sağlar.

Sonuç

Drama etkinlikleri, çocukların sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini destekleyerek, yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Yukarıda sunulan örnek etkinlikler, öğretmenler tarafından uygulanarak, sınıf ortamında keyifli ve öğretici dinginlik oluşturabilir. Her etkinlikte, öğretmenin rolü, destekleyici ve yönlendirici olmakla birlikte, çocukların kendi kendilerine düşünmelerini sağlamak da son derece önemlidir. Eğitimcilerin bu etkinlikleri uygularken, çocukların bireysel ihtiyaçlarını ve gelişim düzeylerini göz önünde bulundurması gerektiği unutulmamalıdır.

Scroll to Top