DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK PLAN
DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK PLAN (2023-2024)
DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK PLAN (2024-2025)
DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK PLAN (2022-2023)
DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK PLAN (2021-2022)
DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK PLAN (2020-2021)
Yıllık planlarda özsaygı, saygı, sevgi, empati, hoşgörü, adalet, yardımlaşma, paylaşma, kardeşlik ve sorumluluk gibi değerler ön planda tutulmaktadır. Öğrencilerin hayatlarında önemli bir yer tutan bu değerler, sınıf ortamında işlenen derslerle birlikte okul aktiviteleri ve öğrencilerin bireysel çabalarıyla pekiştirilmeye çalışılmaktadır. Özellikle birlikte yaşama kültürü üzerine yapılan çalışmalar, çocuklara toplumsal yaşamın önemli bir parçası olan değerler eğitimi konusunda derinlemesine bilgiler sunmaktadır.
Yıllık planlar, değerler eğitimi için kullanılabilecek materyaller, kitap önerileri, tartışma konuları ve aktiviteler gibi detaylı içerikler barındırmaktadır. Bu planlar sayesinde öğretmenler, değerler eğitimini daha sistematik ve etkili bir şekilde yürütebilirler.
KULLANIM AMACI:
Yıllık planların amacı, öğretmenlere değerler eğitimi konusunda yol gösterici olmaktır. Planlar, öğretmenlerin eğitimi daha kapsamlı ve düzenli bir şekilde işlemesine yardımcı olur.
KULLANIM ŞEKLİ:
Öğretmenler, yıllık planları inceleyerek kendi sınıf seviyelerine uygun olan bölümleri kullanabilirler. Planlar, her ay için önerilen temalar, aktiviteler ve tartışma konuları içerir.
ÖNERİLEN KAYNAKLAR:
Yıllık planlarda önerilen kaynaklar arasında kitaplar, filmler ve belgeseller bulunmaktadır. Bu kaynaklar, öğrencilerin değerler eğitimi sırasında kullanabilecekleri ek materyalleri sunar.
AÇIKLAMALAR:
Planlarda yapılan açıklamalarda, bazı aktivitelerin nasıl uygulanacağına dair detaylar ve ipuçları bulunmaktadır. Bu sayede öğretmenler, aktiviteleri daha etkili bir şekilde gerçekleştirebilirler.
KAZANIMLAR:
Her bölümde belirtilen kazanımlar, öğrencilerin değerler eğitiminden elde etmesi beklenen sonuçları gösterir. Bu kazanımlar, öğrencilerin kişisel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunur.
BİRİNCİ DÖNEM PLANLARI
EYLÜL (2023-2024)
- KAVRAM: ÖZ SAYGI
- KAZANIM: 1-3
- KONU: Özsaygı Kavramı
- AETV: Özsaygı Nasıl Oluşur? Özsaygı Düşünceleri (U)
- KAYNAK: Özsaygı Nasıl Oluşur? Özsaygı Düşünceleri (U)
- TASARIM: Saygı Çizelgesi
- TÜRLER: Tekil-Çoğul; Cümle-Deyim
- DERS: 1. Ders Üzerinde Düşünme-Farklı Düşünme-Geliştirme 2. Ders Yazma-Yeniden Yazma-Geliştirme 3. Ders Okuma-Özsaygı Düşünceleri Sınıf Çizelgesi-Ahlak Çizelgesi Görme-Geliştirme 4. Ders Dinleme-Yapıcı Eleştiri Geliştirme 5. Ders Tartışma-Farklı Görüşlere Saygı Gösterme-Geliştirme 6. Ders Sözlü Anlatım-Sözlü Anlatım Tekniklerini Kullanma 7. Ders Sınıf Kuralları Üzerine Konuşma-Kendi Kurallarımızı Belirleme 8. Ders Özsaygı ile İlgili Şiir-Paylaşma 9. Ders Özsaygı ile İlgili Resim-Paylaşma 10. Özsaygı ile İlgili Kitap-Düşünce Paylaşma
Ekim (2023-2024)
- KAVRAM: SAYGI
- KAZANIM: 4-6
- KONU: Saygı Kavramı
- AETV: Saygı Nasıl Oluşur? Saygı Çizelgesi (U)
- KAYNAK: Saygı Nasıl Oluşur? Saygı Çizelgesi (U)
- TASARIM: Saygı Çizelgesi
- DERS: 1. Saygı Kavramı Üzerine Konuşma-Kendi Saygı Çizelgemizi Oluşturma 2. Saygı ile İlgili Düşünceler Paylaşma-Yardımlaşma Üzerine Etkili Olma 3. Saygı ile İlgili Resimleri Paylaşma-Saygının Önemi 4. Saygı ile İlgili Hikaye-Düşünce Paylaşma 5. Saygının Oluşumu-Yayılması Üzerine Konuşma 6. Saygıyı Olumsuz Etkileyen Davranışlar-Hareket Etme 7. Saygının Önemi-Şiir Okuma 8. Saygıyla İlgili Kitap Önerileri ve Düşüncelerimizi Paylaşma
KASIM (2023-2024)
- KAVRAM: SEVGİ
- KAZANIM: 7-10
- KONU: Sevgi Kavramı
- AETV: Sevgi Nasıl Oluşur? Sevgi Çizelgesi (U)
- KAYNAK: Sevgi Nasıl Oluşur? Sevgi Çizelgesi (U)
- TASARIM: Sevgi Çizelgesi
- DERS: 1. Sevgi Kavramı Üzerine Konuşma-Sevgi Nereye Eklenir? 2. Sevgi ile İlgili Düşünceler Paylaşma-Sevgi Nedir? 3. Sevgi ile İlgili Resimleri Paylaşma-Sevgi ve Hoşgörü 4. Sevgi ile İlgili Hikaye-Düşünce Paylaşma 5. Sevginin Oluşumu-Yayılması Üzerine Konuşma 6. Sevginin Olumsuz Etkileyen Davranışlar-Hareket Etme 7. Sevginin Önemi-Şiir Okuma 8. Sevgi ile İlgili Kitap Önerileri ve Düşüncelerimizi Paylaşma
ARALIK (2023-2024)
- KAVRAM: EMPATİ
- KAZANIM: 11-14
- KONU: Empati Kavramı ve Önemi
- AETV: Empati Nasıl Oluşur? Empati Çizelgesi (U)
- KAYNAK: Empati Nasıl Oluşur? Empati Çizelgesi (U)
- TASARIM: Empati Çizelgesi
- DERS: 1. Empati Kavramı Üzerine Konuşma-Empati Nedir? 2. Empati ile İlgili Düşünceler Paylaşma-Empatinin Önemi 3. Empati ile İlgili Resimleri Paylaşma-Empati ve Sevgi 4. Empati ile İlgili Hikaye-Düşünce Paylaşma 5. Empatinin Olumsuz Etkileyen Davranışlar-Hareket Etme 6. Empatinin Önemi-Şiir Okuma 7. Empati ile İlgili Kitap Önerileri ve Düşüncelerimizi Paylaşma
OCAK (2024-2025)
- KAVRAM: HOŞGÖRÜ
- KAZANIM: 15-17
- KONU: Hoşgörü Kavramı ve Önemi
- AETV: Hoşgörü Nasıl Oluşur? Hoşgörü Çizelgesi (U)
- KAYNAK: Hoşgörü Nasıl Oluşur? Hoşgörü Çizelgesi (U)
- TASARIM: Hoşgörü Çizelgesi
- DERS: 1. Hoşgörü Kavramı Üzerine Konuşma-Hoşgörüyü Olumsuz Etkileyen Davranışlar 2. Hoşgörü ile İlgili Düşünceler Paylaşma-Hoşgörünün Önemi 3. Hoşgörü ile İlgili Resimleri Paylaşma-Hoşgörü ve Yardımlaşma 4. Hoşgörü ile İlgili Hikaye-Düşünce Paylaşma 5. Hoşgörünün Oluşumu-Yayılması Üzerine Konuşma 6. Hoşgörünün Önemi-Şiir Okuma 7. Hoşgörü ile İlgili Kitap Önerileri ve Düşüncelerimizi Paylaşma
ŞUBAT (2024-2025)
- KAVRAM: ADALET
- KAZANIM: 18-22
- KONU: Adalet Kavramı ve Önemi
- AETV: Adalet Nasıl Oluşur? Adalet Çizelgesi (U)
- (*Planlama yapılırken Şubat ayında gerçekleştirilecek olan sınavların dikkate alınması gerekmektedir.)
- (*Adalet kavramı işlendiğinde sınav döneminin olmaması gerekmektedir.)
- (*Sınav döneminin olmaması durumunda ders planlarının işlenmesinde esneklik sağlanabilmektedir.)
- (*Hoşgörü dersi planlaması yapılırken adalet derslerinin işlenmesinde dikkate alınmalıdır.)
- (*Adalet kavramı işlendiğinde hoşgörü derslerinin işlenmesinde dikkat edilmelidir.)
- (*Planlamalarda dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunmaktadır.)
- (*Adalet kavramının işlendiği dönemde sınav olmaması halinde ders planlarının işlenmesinde esneklik sağlanabilmektedir.)
- (*Adalet derslerinde sınav döneminin olmaması önemlidir.)
- (*Hoşgörü ders planlaması yapılırken adalet derslerinin dikkate alınması gerekmektedir.)
- (*Adalet kavramının işlendiği dönemde hoşgörü derslerinin de dikkate alınması önemlidir.)
- (*Adalet kavramının işlendiği dönemde sınav olmaması halinde ders planlarının esnek bir şekilde işlenmesi mümkündür.)
- (*Adalet kavramının önemi vurgulanırken hoşgörü ve adalet konularına birlikte değinilmesi faydalı olacaktır.)
- (*Adalet derslerinde hoşgörü kavramına atıfta bulunulması, öğrencilerin farklı kavramları ilişkilendirmesi açısından önemlidir.)
- (*Planlamalarda dikkat edilmesi gereken unsurlar; sınav takvimi, karne çalışmaları, yarıyıl tatili gibi ögeler dikkate alınmalıdır.)
- (*Adalet derslerinde dikkat edilmesi gereken unsurlar; hoşgörü kavramının işlenmesi, adaletin önemi gibi ögeler bulunmaktadır.)
- (*Özsaygı dersinde sınıf kuralları üzerine konuşulurken hoşgörü ve adalet konularına da değinilmesi faydalı olacaktır.)
lidenevrm - (*Saygı derslerinde özsaygının önemi vurgulanmalı, özsaygıyı olumsuz etkileyen davranışlara dikkat edilmelidir.)
- (*Sevgi ile ilgili derslerde öğrenciler düşüncelerini özgürce ifade edebilmelidir.)
- (*Sevgi ile ilgili çalışmalar yaparken öğrencilerin düşüncelerini özgürce ifade edebilmeleri önemlidir.)
- (*Empati derslerinde öğrencilerin kendi hikayelerini anlatmaları teşvik edilmelidir.)
- (*Empati derslerinde kendi hikayelerini anlatmaları için öğrenciler teşvik edilmelidir.)
- (*Özsaygıyı olumsuz etkileyen davranışlar üzerinde durulmalı ve bu davranışlardan kaçınılmalıdır.)
- (*Özsaygıyı olumsuz etkileyen davranışlar üzerinde durulmalı ve bu davranışlardan kaçınılmalıdır.)
- (*Özsaygıyı olumsuz etkileyen davranışlara örnek olarak; alay etme, dalga geçme, zorbalık gibi ögelere değinilmelidir.)
- (*Empati derslerinde; dinleme, hikaye paylaşımı, drama çalışmaları yapılmalıdır.)
lidenevrm
lidenevrm
h4>EYLÜL (2023-2024)
h4>Ekim (2023-2024)
h4>KASIM (2023-2024)
h4>ARALIK (2023-2024)
h4>OCAK (2024-2025)
h4>ŞUBAT (2024-2025)
h3 id=”birinci-donemde-islenebilecek-degerler”>BİRİNCİ DÖNEMDE İŞLENEBİLECEK DEĞERLER
h4>TEMMUZ (2023-2024)
h4>AĞUSTOS (2023-2024)
h4>EYLÜL (2023-2024)
h4>Ekim (2023-2024)
h4>KASIM (2023-2024)
h4>ARALIK (2023-2024)
h3 id=”ikinci-donemde-islenebilecek-degerler”>İKİNCİ DÖNEMDE İŞLENEBİLECEK DEĞERLER
h3 id=”degerler-kulubu-yillik-plan”>DEĞERLER KULÜBÜ YILLIK PLAN
h2 id=”degerler-egitimi-yillik-plan”>DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK PLAN
h2 id=”degerler-egitimi-yillik-plan-1″>DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK PLAN
h2 id=”degerler-egitimi-yillik-plan-2″>DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK PLAN
h2 id=”degerler-egitimi-yillik-plan-3″>DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK PLAN
h2 id=”degerler-egitimi-yillik-plan-4″>DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK PLAN
h1 id=”yillik-plan-kullanimi”>YILLIK PLAN KULLANIMI
h1 id=”yillik-plan-kullanimi-ve-amaci”>YILLIK PLAN KULLANIMI VE AMACI
h1 id=”degerler-egitimi-yillik-plan-kullanimi”>DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK PLAN KULLANIMI
h1 id=”degerler-egitimi-yillik-plan-amaci”>DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK PLAN AMACI
vitalyaturk
vitalyaturk.com
yıllık plan
yıllık plan kullanımı
yıllık plan amacı
devlet kitaplığı
devlet kitaplığı yıllık plan
devlet kitaplığı yıllık plan kullanımı
devlet kitaplığı yıllık plan amacı
devlet kitaplığı yıllık plan örnekleri
devlet kitaplığı yıllık plan amacı nedir
devlet kitaplığı yıllık plan kullanımı ve amacı
devlet kitaplığı
devlet kitaplığı