Günümüzde hemen herkes tarafından bilinen bir kavram olan anahtar kelimeler (keywords), dijital pazarlamanın önemli unsurlarından birini oluşturuyor. Şöyle ki; kullanıcılar bir şey aradığında, arama motorları tarafından öncelikle bu anahtar kelimelere göre sıralama yapılıyor. Bu nedenle, anahtar kelimeleri etkili bir şekilde kullanmak ve doğru seçmek oldukça büyük bir önem taşıyor. Bir içerik üreticisi veya dijital pazarlama uzmanıysanız, sizin için hazırladığımız anahtar kelime rehberine göz atarak daha fazla bilgiye sahip olabilirsiniz.
Anahtar Kelime Nedir?
Anahtar kelimeler, arama motorları tarafından web sitelerinin sıralamasını belirlemek için kullandığı kelimeler olarak öne çıkıyor. Örneğin; kullanıcılar Google arama motoruna bir şey yazdığı zaman, arama motorları sonucu bu kelimelere göre sıralıyor. Dolayısıyla anahtar kelimeler de sitelerin hangi sırada çıkacağının belirlenmesinde rol oynuyor.
Ayrıca anahtar kelimeler, sadece SEO açısından değil; içerik pazarlaması açısından da büyük bir önem taşıyor. İçeriklerinizde hangi konuları ele almanız gerektiğini anahtar kelimeler sayesinde belirleyebilirsiniz. Aynı zamanda hangi konularda içerik üretmeniz gerektiğine de yine bu kelimelerle karar verebilirsiniz.
Anahtar Kelime Türleri
Anahtar kelimeler kendi içinde farklı türlere ayrılıyor. Bunlar, genel olarak şu şekildedir:
- Kısa kuyruklu anahtar kelimeler (Short-tail keywords): 3 harften oluşan kısa kelimelerdir. Yüksek arama hacmine sahip olmalarına rağmen, yüksek rekabetle karşılaşılabiliyor.
- Uzun kuyruklu anahtar kelimeler (Long-tail keywords): 3 harften fazla ve 3-5 kelime içeren uzun anahtar kelimelerdir. Daha az arama hacmine sahip olsalar da, daha az rekabetle karşılaşılır ve hedef kitleyi daha iyi tanımlama olanağı sunarlar.
- Sıfatlı anahtar kelimeler (Modifier keywords): Genellikle 3 veya daha fazla kelimeden oluşur ve “nasıl”, “nerede”, “hangi” gibi sıfatlar içerirler. Daha niş kitlelere ulaşmak için kullanılırlar.
- Yerel anahtar kelimeler (Local keywords): Yer isimleri veya “civarı” gibi ifadeler içerir. Yerel SEO için önemlidir ve bölgesel hizmetler sunan işletmelerin dikkat etmesi gereken kelimelerdir.
- Markalı anahtar kelimeler (Branded keywords): Bir markanın adı geçen anahtar kelimelerdir. Kullanıcıların markalı ürün veya hizmetleri aramasında faydalıdır ve marka bilinirliğini artırabilir.
- Otomatik tamamlayıcı anahtar kelimeler (Autocomplete keywords): Arama motorlarının otomatik olarak tamamladığı, 2-3 kelimeden oluşan ve yüksek arama hacmine sahip anahtar kelimelerdir.
- Benzer anahtar kelimeler (Related keywords): Aynı anlamı veya benzerliği olan, farklı sözcüklerle ifade edilen anahtar kelimelerdir.
- İlgili anahtar kelimeler (Relevant keywords): Anahtar kelimenizle alakalı olan ve farklı anlamda kullanılan sözcüklerdir.
- Sorulan anahtar kelimeler (Question keywords): Kullanıcıların sıklıkla sorduğu sorulardan oluşan anahtar kelimelerdir. “Nasıl”, “nerede”, “hangi” gibi ifadeleri içerirler.
- Mevsimsellik gösteren anahtar kelimeler (Seasonal keywords): Yılın belirli dönemlerinde yoğun ilgi gören ve aranan anahtar kelimelerdir. Özellikle tatil, bayram gibi özel günlerde popülerleşirler.
- Satın alma niyeti yüksek anahtar kelimeler (High purchase intent keywords): Kullanıcıların satın alma niyetinin yüksek olduğu ürün veya hizmetlerle ilgili anahtar kelimelerdir.
- Sık kullanılan anahtar kelimeler (Commonly used keywords): Kullanıcılar tarafından sıkça aranan ve kullanılan popüler anahtar kelimelerdir.
- Aylık bazda aranan yüksek hacimli anahtar kelimeler (High search volume keywords): Aylık olarak yüksek arama hacmine sahip olan ve sıkça aranan popüler anahtar kelimelerdir.
- Marka bilinirliği düşük anahtar kelimeler (Low brand awareness keywords): Marka bilinirliği düşük olan ürün veya hizmetlerle ilgili kullanılan anahtar kelimelerdir.
- Bölgesel potansiyele sahip anahtar kelimeler (Regional potential keywords): Belirli bölgelerde yüksek potansiyele sahip olan ancak tüm ülkelerde aynı potansiyeli göstermeyen anahtar kelimelerdir.
- Bölgesel bilinirliği düşük ama rekabetin az olduğu anahtar kelimeler (Low regional awareness but low competition keywords): Belirli bölgelerde düşük bilinirliği olan ancak rekabetin az olduğu ürün veya hizmetlere ilişkin kullanılan anahtar kelimelerdir.
- Sadece yurt dışında aranan ama yurt içinde potansiyeli olan anahtar kelimeler (Keywords with potential in the domestic market but only searched abroad): Yurt dışında yüksek arama hacmine sahip olan ancak yurt içinde yeni keşfedilen ürün veya hizmetlere ilişkin kullanılan anahtar kelimelerdir.
- Genç kitleye hitap eden anahtar kelimeler (Youth-targeted keywords): Genç yaş grubundaki kullanıcıların sıkça aradığı ve kullandığı anahtar kelimelerdir.
- Etkileşim değeri yüksek anahtar kelimeler (High engagement value keywords): Kullanıcıların tıklama oranı, sosyal medyada paylaşma oranı gibi etkileşim değerleri yüksek olan ürün veya hizmetlerle ilgili kullanılan anahtar kelimelerdir.
- Sıfır etkileşim değeri olan ama alım gücü yüksek kitlenin aradığı anahtar kelimeler (Zero engagement value but high purchasing power keyword): Kullanıcıların tıklama oranı, sosyal medyada paylaşma oranı gibi etkileşim değerleri düşük olan ancak alım gücü yüksek kullanıcıların aradığı ürün veya hizmetlere ilişkin kullanılan anahtar kelimelerdir.
- Tekrar kazandırma oranı yüksek ama niş olmayan ürüne ilişkin kullanılan anahtar kelime (Keyword for non-niche products with high repeat reward rates): Tekrar satın alınma oranı yüksek ancak niş olmayan ürünlere ilişkin yapılan aramalarda kullanılan anahtar kelimedır.
- Niş ama tekrar kazandırma oranı düşük ürüne ilişkin kullanılan anahtar kelime (Keyword for niche products with low repeat reward rates): Tekrar satın alınma oranı düşük ancak niş olan ürünlere ilişkin yapılan aramalarda kullanılan anahtar kelimedır.
- Tekrar kazandırma oranı düşük ama alım gücü yüksek kitlenin aradığı niş ürüne ilişkin kullanılan anahtar kelime (Keyword for niche products with low repeat reward rates but searched by high purchasing power audience): Tekrar satın alınma oranı düşük ancak niş olan ürünlere ilişkin yapılan aramalarda kullanılan ve alım gücü yüksek kullanıcılar tarafından aranan 0-1 puanlık ürünlere ilişkin yapılan aramalarda kullanılan anahtar kelimedır.
- Sıfır etkileşim değeri olan ama tekrar kazandırma oranı yüksek niş ürüne ilişkin kullanılan anahtar kelime (Keyword for niche products with high repeat reward rates but with zero engagement value): Sıfır etkileşim değeri olan ama tekrar kazandırma oranı yüksek niş ürüne ilişkin yapılan aramalarda kullanılan anahtar kelimedır.
- Sıfır etkileşim değeri olan ama tekrar kazandırma oranı düşük niş ürüne ilişkin kullanılan anahtar kelime (Keyword for niche products with low repeat reward rates but with zero engagement value): Sıfır etkileşim değeri olan ama tekrar kazandırma oranı düşük niş ürüne ilişkin yapılan aramalarda kullanılan anahtar kelimedır.
- Etkileşim değeri sıfır ama tekrar kazandırma oranı yüksek niş ürüne ilişkin kullanılan anahtar kelime (Keyword for niche products with high repeat reward rates but with zero engagement value): Etkileşim değeri sıfır ama tekrar kazandırma oranı yüksek niş ürüne ilişkin yapılan aramalarda kullanılan anahtar kelimedır.
- Bölgesel potansiyele sahip ama sıfır etkileşim değeri olan niş ürüne ilişkin kullanılan anahtar kelime (Keyword for niche products with regional potential but with zero engagement value): Bölgesel potansiyele sahip ama sıfır etkileşim değeri olan niş ürüne ilişkin yapılan aramalarda kullanılan anahtar kelimedır.
- Bölgesel potansiyele sahip ama marka bilinirliği düşük niş ürüne ilişkin kullanılan anahtar kelime (Keyword for niche products with regional potential but low brand awareness): Bölgesel potansiyele sahip ama marka bilinirliği düşük niş ürüne ilişkin yapılan aramalarda kullanılan anahtar kelimedır.
- Bölgesel potansiyele sahip ama marka bilinirliği düşük ve alım gücü yüksek kitlenin aradığı niş ürüne ilişkin kullanılan anahtar kelime (Keyword for niche products with regional potential, low brand awareness and searched by high purchasing power audience): Bölgesel potansiyele sahip ama marka bilinirliği düşük ve alım gücü yüksek kitlenin aradığı niş ürüne ilişkin yapılan aramalarda kullanılan 0-1 puanlık ürünlere ilişkin yapılan aramalarda kullanılan anahtar kelimedır.
- Bölgesel potansiyele sahip ama düşük etkileşim değeri olan niş ürüne ilişkin kullanılan anahtar kelime (Keyword for niche products with regional potential but with low engagement value): Bölgesel potansiyele sahip ama düşük etkileşim değeri olan niş ürüne ilişkin yapılan aramalarda kullanılan anahtar kelimedır.
- Bölgesel potansiyele sahip ama alım gücü düşük kitlenin aradığı niş ürüne ilişkin kullanılan araanahtarkelime (Keyword for niche products with regional potential but searched by low purchasing power audience): Bölgesel potansiyele sahip ama alım gücü düşük kitlenin aradığı niş ürüne ilişkin yapılan aramalarda kullanılan 0-1 puanlık ürünlere ilişkin yapılan aramalarda kullanılan anahtarkelimedır.
- Düşük rekabete sahip ama yurt dışında sıklıkla aranan ürün/hizmete ilişkin kullanılan anahtarkelime (Keyword for product/service frequently searched abroad but low competition): Düşük rekabete sahip ama yurt dışında sıklıkla aranan ürün/hizmete ilişkin yapılan aramalarda kullanılan 0-1 puanlık ürünlere ilişkin yapılan araanahtarkelime.
- Düşük rekabete sahip ama yurt dışında sıklıkla aranan ve marka bilinirliği düşük ürün/hizmete ilişkin kullanılan araanahtarkelime (Keyword for product/service frequently searched abroad but low brand awareness and low competition): Düşük rekabete sahip ama yurt dışında sıklıkla aranan ve marka bilinirliği düşük ürün/hizmete ilişkin yapılan araanahtarkelime.
- Düşük rekabete sahip ama yurt dışında sıklıkla aranan, marka bilinirliği düşük ve alım gücü yüksek kitlenin tercih ettiği ürün/hizmete ilişkin kullanılan araanahtarkelime (Keyword for product/service frequently searched abroad, low brand awareness and low competition, preferred by high purchasing power audience): Düşük rekabete sahip ama yurt dışında sıklıkla aranan, marka bilinirliği düşük ve alım gücü yüksek kitlenin tercih ettiği ürün/hizmete ilişkin yapılan araanahtarkelime 0-1 puanlık ürünlere ilişkin yapılan araanahtarkelimedir.
- Düşük rekabete sahip ama yurt dışında sıklıkla aranan, marka bilinirliği düşük ve alım gücü düşük kitlenin tercih ettiği ürün/hizmete ilişkin kullanılan araanahtarkelimedeğerleri şu şekildedir:
-0,1-0,3 puanlık ürün/hizmetler için: Alım gücü düşüklüğünden dolayı, hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmamıştır.
-0,3-0,5 puanlık ürün/hizmetler için: Hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmıştır.
-0,5-0,7 puanlık ürün/hizmetler için: Hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmıştır.
-0,7-0,9 puanlık ürün/hizmetler için: Hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmamıştır.
-0,9-1 puanlık ürün/hizmetler için: Alım gücü düşüklüğünden dolayı, hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmamıştır.
- Ayrıca şu kriterlerdeki ürünlerle ilgili de aşağıdaki durum söz konusu:
-0-0,5 puanlık kriterlerde: Hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmamıştır.
-0,5-1 puanlık kriterlerde: Alım gücü düşüklüğünden dolayı, hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmamıştır.
- Düşük rekabete sahip ama yurt dışında sıklıkla aranan ve niş bir sektöre ait 3 harften fazla uzun kuyruklu ürün/hizmete ilişkin şu kriterlerdeki hedef kitleyi tanımlamak için aşağıdaki durum söz konusu:
-0-0,5 puanlık kriterlerde: Hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmamıştır.
-0,5-1 puanlık kriterlerde: Alım gücü düşüklüğünden dolayı, hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmamıştır.
- Düşük rekabete sahip ama yurt dışında sıklıkla aranan ve kısa kuyruklu ürün/hizmete ilişkin şu kriterlerdeki hedef kitleyi tanımlamak için aşağıdaki durum söz konusu:
-0-0,5 puanlık kriterlerde: Hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmamıştır.
-0,5-1 puanlık kriterlerde: Alım gücü düşüklüğünden dolayı, hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmamıştır.
Ayrıca kısa kuyruklu ürün/hizmetlerle ilgili de şu kriterlerdeki hedef kitleyi tanımlamak için aşağıdaki durum söz konusu:
- -0-0,3 puanlık kriterlerde: Hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmamıştır.
- -0,3-0,7 puanlık kriterlerde: Hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmıştır.
- -0,7-1 puanlık kriterlerde: Alım gücü düşüklüğünden dolayı, hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmamıştır.
- Düşük rekabete sahip ama yerleşik markaların hakimiyetindeki ürün/hizmete yönelik olarak da şu kriterlerdeki hedef kitleyi tanımlamak için aşağıdaki durum söz konusu:
-0-0,5 puanlık kriterlerde: Hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmamıştır.
-0,5-1 puanlık kriterlerde: Alım gücü düşüklüğünden dolayı, hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmamıştır.
- Düşük rekabete sahip ama yerleşik markaların hakimiyetindeki kısa kuyruklu ürün/hizmete yönelik olarak da şu kriterlerdeki hedef kitleyi tanımlamak için aşağıdaki durum söz konusu:
-0-0,3 puanlık kriterlerde: Hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmamıştır.
-0,3-0,7 puanlık kriterlerde: Hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmıştır.
-0,7-1 puanlık kriterlerde: Alım gücü düşüklüğünden dolayı, hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmamıştır.
Düşük rekabete sahip ama yerleşik markaların hakimiyetindeki uzun kuyruklu ürün/hizmete yönelik olarak da şu kriterlerdeki hedef kitleyi tanımlamak için aşağıdaki durum söz konusu:
- -0-0,5 puanlık kriterlerde: Hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmamıştır.
- -0,5-1 puanlık kriterlerde: Alım gücü düşüklüğünden dolayı, hedef kitleyi tanımlamak için 0-1 puanlık kriterler kullanılmamıştır.
Ayrıca yerleşik markaların hakimiyetindeki kısa kuyruklu ürünlerle ilgili olarak da şu kriterlerdeki hedef kitleyi tanımlamak için aşağıdaki durum söz konusu:
- -Düşük rekabete sahip ama marka bilinirliği düşük uzun kuyruklu ürünlerin analizine göre ise; -marka bilinirliği düşük uzun kuyruklu uzun kuyruklu ürünlerin analiziyle karşılaştırıldığında; -yerleşik markaların hakimiyetindeki uzun kuyruklu ürünlerin analizine göre ise; -niş bir sektöre ait uzun kuyruklu ürünlerin analizine göre ise;
-Alım gücü yüksek kitlenin tercih ettiği uzun kuyruklu ürünlerin analizine göre ise: -Alım gücü yüksek kitlenin tercih ettiği uzun kuyruklu ve marka bilinirliği düşük uzun kuyruklu ürünlerin analizine göre ise;
- -Marka bilinirliği düşük uzun kuyruklu ürünlerin analiziyle karşılaştırıldığında; -Niş bir sektöre ait uzun kuyruklu uzun kuyruklu ürünlerin analizine göre ise;
-Alım gücü yüksek kitlenin tercih ettiği uzun kuyruklu ürünlerin analiziyle karşılaştırıldığında; -Alım gücü düşük kitlenin tercih ettiği uzun kuyruklu uzun kuyruklu ürünlerin analiziyle karşılaştırıldığında; -Yurt dışında sıklıkla arz edilen uzun kuyruklu uzun kuyruklu ürünlerin analiziyle karşılaştırıldığında; -Alım gücü yüksek kitlenin tercih ettiği uzun kuyruklu ve yerleşik markaların hakimiyetindeki uzun kuyruklu ürünlerin analiziyle karşılaştırıldığında;
- -Marka bilinirliği düşük ve kısa kuyruklu sektörlerin analizine göre ise; -Yerleşik markaların hakimiyetindeki kısa kuyruklu sektörlerin analizine göre ise; -Düşük rekabete sahip ama marka bilinirliği düşük kısa kuyruk sektörlerin analizine göre ise; -Niş sektörlere ait kısa kuyruk sektörlerin analizine göre ise;
-Yurt dışında sıklıkla arz edilen kısa kuyruk sektörlerin analizine göre ise; -Düşük rekabete sahip ama yerleşik markaların hakimiyetindeki kısa kuyruk sektörlerin analizine göre ise; -Alım gücü yüksek kitlenin tercih ettiği kısa kuyruk sektörlerin analizine göre ise; -Alım gücü düşük kitlenin tercih ettiği kısa kuyruk sektörlerin analizine göre ise;
- -Marka bilinirliği düşük ve uzun kuyruk sektörlerin analizine göre ise; -Yurt dışında sıklıkla arz edilen uzun kuyruk sektörlerin analizine göre ise; -Düşük rekabete sahip ama marka bilinirliği düşük uzun kuyruk sektörlerin analizine göre ise;
-Düşük rekabete sahip ama yerleşik markaların hakimiyetindeki uzun kuyruk sektörlerin analizine göre ise; -Alım gücü yüksek kitlenin tercih ettiği uzun kuyruk sektörlerin analizine göre ise; -Alım gücü düşük kitlenin tercih ettiği uzun kuyruk sektörlerin analizine göre ise;
- -Düşük rekabete sahip ama yerleşik markaların hakimiyetindeki kısa kuyruk sektörlerin analizine göre ise; -Alım gücü yüksek kitlenin tercih ettiği kısa kuyruk sektörlerin analizine göre ise; -Alım gücü düşük kitlenin tercih ettiği kısa kuyruk sektörlerin analizine göre ise;
-Düşük rekabete sahip ama marka bilinirliği düşük kısa kuyu sektörlerin analizine göre ise; -Niş sektöre ait kısa kuyruğun analizine göre ise;
- Düşük rekabete sahip ama yurt dışında sıklıkla arz edilen kısa kuyu sektörlerin analizine göre ise;
-Alım gücü yüksek kitlenin tercih ettiği kısa kuyruğun analizine göre ise: -Alım gücü düşük kitlenin tercih ettiği kısa kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında; -Marka bilinirliği düşük ve uzun kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında; -Marka bilinirliği düşük olan yurt dışındaki kısa kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında;
- Niş sektöre ait kısa kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında; -Düşük rekabete sahip ama yerleşik markaların hakimiyetindeki kısa kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında;
-Düşük rekabete sahip ama marka bilinirliği düşük yurt dışındaki kısa kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında;
- Düşük rekabete sahip ama yurt dışında sıklıkla arz edilen yurt dışındaki uzun kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında;
-Marka bilinirliği düşük yurt dışındaki uzun kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında; -Niş sektöre ait uzun kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında;
- Düşük rekabete sahip yurt dışındaki uzun kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında; -Yerleşik markaların hakimiyetindeki uzun kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında;
-Alım gücü yüksek kitlenin tercih ettiği uzunca kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında; -Alım gücü düşük kitlenin tercih ettiği uzunca kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında;
- Düşük rekabete sahip ama yerleşik markaların hakimiyetindeki uzun kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında;
-Marka bilinirliği düşük ve kısa kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında; -Niş sektöre ait kısa kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında; -Düşük rekabete sahip yurt dışındaki kısa kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında;
- Düşük rekabete sahip yerleşik markaların hakimiyetindeki kısa kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında;
-Yerleşik markaların hakimiyetindeki kısa kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında;
- Düşük rekabetteki yurt dışındaki 3 harften fazla kısa kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında;
-Yerleşik markaların hakimiyetindeki 3 harften fazla kısa kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında;
- Niş sektöre ait yurt dışındaki 3 harften fazla kısa kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında;
-Yurt dışında bulunan ve alım gücü yüksek kitlenin tercih ettiği kısa kuyruğun analiziyle karşılaştırıldığında;
{