1. PROJE 1: KÜLTÜRÜMÜZÜ TANITIYORUZ (KÜLTÜREL DEĞERLER)
Açıklama: Öğrenciler, kendi kültürel değerlerimizden birini seçerek (örneğin bir yemek, gelenek, oyun, türkü) bu değeri tanıtan bir sunum hazırlar. Sunumda değerin önemi, nasıl yapıldığı veya oynandığı gibi bilgiler yer alabilir. Ayrıca görseller de eklenerek sunum zenginleştirilebilir.
İşlenecek Kazanımlar: 4. sınıf Türkçe dersi kültürel değerleri tanıtma ve anlatma becerilerini geliştirme.
Süre: 2 hafta (bir hafta araştırma ve hazırlık, diğer hafta sunum için)
Kaynak: Kitaplar, internet, aile büyükleri
2. PROJE 2: HİKAYE KİTABI YAZMA
Açıklama: Öğrenciler, kendi hayal güçlerini kullanarak yazacakları hikayeleri bir kitap haline getirirler. Bu kitapta kendi resimleri ve çizimleri de yer alabilir. Öğrenciler, sınıfta bu kitabı arkadaşlarına okuyabilirler.
İşlenecek Kazanımlar: 4. sınıf Türkçe dersi hikaye yazma ve anlatma becerilerini geliştirme.
Süre: 2 hafta (bir hafta yazma ve hazırlık, diğer hafta okuma için)
Kaynak: Hayal gücü, kitaplar
3. PROJE 3: GAZETE HAZIRLAMA (DERSLERİ YAZILIYOR)
Açıklama: Öğrenciler, sınıf gazetesi hazırlayarak sınıfta olan biteni (etkinlikler, kutlamalar) ve öğrendiklerini (kitap önerileri) bu gazetede paylaşırlar. Gazete, sınıf panosunda sergilenebilir.
İşlenecek Kazanımlar: 4. sınıf Türkçe dersi gazetecilik ve yazılı iletişim becerilerini geliştirme.
Süre: 2 hafta (bir hafta hazırlık, diğer hafta gazeteyi tamamlamak için)
Kaynak: Diğer sınıf arkadaşları, öğretmen, internet
4. PROJE 4: BİLİM KURGU KISA FİLM YAPMA
Açıklama: Öğrenciler, kendi yazdıkları kısa bilim kurgu hikayelerini sınıf arkadaşlarına izletmek için kısa filmler çekerler. Filmlerde basit özel efektler veya kostümler kullanılabilir. Bu proje, öğrencilerin yaratıcılıklarını ve teknoloji kullanım becerilerini geliştirebilir.
İşlenecek Kazanımlar: 4. sınıf Türkçe dersi bilim kurgu yazma ve anlatma becerilerini geliştirme.
Süre: 3 hafta (bir hafta yazma ve hazırlık, iki hafta çekim ve montaj için)
Kaynak: Hayal gücü, internet, telefon/tablet
5. PROJE 5: ŞİİR DEFTERİ OLUŞTURMA (TÜRK DİLİNDE ŞİİR)
Açıklama: Öğrenciler, Türk edebiyatından seçtikleri şairlere ait şiirleri bir deftere yazarlar. Ayrıca her şair hakkında kısa bilgi ve kendi yazdıkları veya sevdikleri bir şiiri de ekleyebilirler. Bu defter, Türk edebiyatına katkı sağlayabilir.
İşlenecek Kazanımlar: 4. sınıf Türkçe dersi şiir okuma ve yazma becerilerini geliştirme.
Süre: Sürekli (defter projeyi tamamlayana kadar devam eder)
Kaynak: Kitaplar, internet
6. PROJE 6: ŞAİR OL YARIŞMASI (DİNLETİ)
Açıklama: Öğrenciler, Türk edebiyatında tanınmış bir şairin şiirlerinden en az üç tanesini ezberleyip okuyarak yarı şair olma yarışmasına katılırlar. Yarışmada güzel okuma ve diksiyon önemli kriterlerdir.
İşlenecek Kazanımlar: 4. sınıf Türkçe dersi şiir okuma ve dinletme becerilerini geliştirme.
Süre: 2 hafta (bir hafta hazırlık, diğer hafta yarışma için)
Kaynak: Türk edebiyatında tanınmış şairlerin eserleri, internet